مجله بانک لباس

راهنمای استایل برای انتخاب و پوشیدن لباس اور سایز

عکس از استایل لباس زنانه و دخترانه 2022

لباس پوشیدن یک موضوع سلیقه ای است و هر کس با هر استایلی امضای شخصی خودش را دارد. بسیاری از خانمهای خوش سلیقه برای راحتی و آزادی عملشان، استایل گشاد دخترونه میزنند و معمولا لباس ها را یک الی دو سایز بزرگ تر از اندامشان میخرند و ست لش و گشاد می زنند و در این استایل دیگر خبری از ظرافت در پوشش و نمایش اندام نیست که به این مدل تیپ زدن خفن و کژوال، اورسایز استایل میگویند. اگر شما هم مشتاق به این سبک هستید، با ما همراه باشید تا چند روش برای انتخاب و پوشیدن لباس اور سایز را یاد بگیرید.

اصول انتخاب و پوشیدن لباس های اورسایز
چگونه لباس های اور سایز بپوشیم
مدل کت و شلوار گشاد زنانه
عکس از کت کوتاه و شلوار گشاد زنانه و دخترانه

و بعضی ها هنگام انتخاب البسه حساسند تا دقیقا لباس را با سایز درست انتخاب کنند تا فیت و سایز تنشان باشد و هنگام خرید بسیار وسواس بخرج می دهند و برای سفارش آنلاین هم تمامی اندازه گیری های راهنمای سایز لباس را با بدن خود تطابق، و سپس اقدام به خرید میکنند.

عکس بلوز مدل گشاد
مدل بلوز گشاد دخترانه و زنانه

لباس اورسایز یعنی چی؟

کلمه اور سایز (Oversize) یک لغت انگلیسی است که در زبان فارسی سایز بزرگ تعریف می شود و بسیاری افراد گمان میکنند که لباس بزرگ سایز فقط مخصوص افراد چاق هست و آن را با پلاس سایز (Plus Size) اشتباه میگیرند. ولی این طور نیست و خیلی از افراد لاغر که برای ساختن تیپ های دخترانه شیک لباس ها را یک الی دو سایز بزرگ تر از سایز واقعی بدنشان انتخاب می کنند و فرم بدنشان استایل اسکینی (Skinny) نام دارد و لباس روی اندامشان مانند لباس راحتی لش است و جذب و فیت نیست.

مدل هودی گشاد و اسپرت
مدل هودی اورسایز شیک

تاریخچه استایل اور سایز

در جنگ های جهانی بدلیل کمبود پارچه، تمام مردم جهان جهت صرفه جویی به لباس های کوتاه و تنگ روی آوردند و پس از جنگ جهانی دوم، هنوز تاثیرات جنگ بر سر کشورها بود و زنان برای آباد سازی کشورشان پا به پای مردان کار میکردند و باید لباس های مناسب تر میپوشیدند و پس از مدتی زنان در کشورهای اروپایی حق رای داشتند و خواهان برابری مقابل مردان بودند که سبک لباس پوشدنشان هم یکی از خواسته آنها بود.

در نهایت صاحب برند دیور سبک جدید لباس گشاد و چین دار مد کرد و نامش را به عنوان پرچم دار استایل اورسایز برای زنان و مردان بر سر زبان ها انداخت.

مدل لباس راحتی زنانه گشاد
مدل لباس های گشاد دخترانه

مقایسه استایل کژوال با گشاد

اورسایز استایل مانند استایل اسپرت کژوال در آن راحتی و آزادی عمل بسیار مهم است و تمایز جنسیت ندارد و قابل استفاده زنان و مردان است. اما نمیتوانید هر لباس لش و گشادی را روی هم بپوشید و از خانه خارج شوید و احساس خوش تیپی و زیبایی کنید، این چنین نیست و یک سری اصول در انتخاب و پوشیدن لباس های اورسایز دخترانه و زنانه را در ادامه مطلب آموزش میبینید.

مدل لباس راحتی اورسایز اسپرت دخترانه
لباس لش و گشاد اسپورت دخترانه شیک

لباس های اور سایز

شاید فکر کنید که از هر لباس که دو سایز بزرگ تر بدون هیچ قائده ای بپوشید، تیپ دخترونه باحال و خفن زده اید! اینگونه نیست و ناخواسته بدنتان شبیه کمد لباسی می شود😊.

لباس اور سایز شامل کت، شلوار جین و پارچه ای واید- راسته و دمپا گشاد، تیشرت بگی، هودی و شومیز میشود. و حتما باید در استایلتان از این پوشاک نامبرده استفاده کنید.

لباس ست لش اسپرت و شیک دخترانه و زنانه
ست هودی اورسایز و شلوار اورسایز

استایل لباس زنانه فریسایز در فصل زمستان و تابستان

استایل لباس گشاد مختص فصل خاص نیست، زیرا به لطف طراحان لباس این استایل را برای انواع فصول طراحی شده و میتوانید در طول سال از ست لش تان لذت ببرید.

ست لش زمستانی با رنگ های پالت نود و سرد شامل: هودی اورسایز با شلوار بگی یا کت و پالتو گشاد با شلوار راسته با کلاه لگنی بسیار جذاب و خیره کننده است. اما در فصل بهار و تابستان میتوانید از ست تی شرت بگی، پیراهن اور سایز یا شومیز گشاد را با شلوار تنگ یا چوراب شلواری ضخیم بپوشید.

لباس خانگی اورسایز دخترانه
مدل لباس خونگی گشاد دخترونه و زنونه

لباس زنانه فری استایل

در گذشته لباس لش و گشاد فقط مخصوص آقایان بود و خانم ها علاقه به پوشیدن لباس هایی داشتند که ظرافت و زیبایی اندامشان پنهان نشود، اما طی دهه گذشته بسیاری از دختران خوش تیپ با شلوار بگی، تیشرت لانگ یا کت و شلوار گشاد سبک اورسایز را دخترونه کردند و دیگر نگاه جنسیتی نسبت به فری استایل برداشته شد و صنعت مد و فشن نیز از این تیپ های خفن به منظور آزادی بیان در نوع پوشش لباس حمایت کرده است.

پوشیدن پیراهن مردانه برای زنان و دختران

اگر قصد دارید از پیراهن مردانه بجای مانتو و شومیز گشاد استفاده کنید، حتما به سرشانه های لباس دقت کنید تا بیش از حد خارج از فرم و افتاده نباشند. در صورت تمایل میتوانید کت تک سایز بزرگ با شلوار پارچه ای راسته ست کنید.

مدل پیراهن مردانه برای زنان
اورسایز استایل دخترانه شیک و اسپرت

چطور اورسایز بپوشیم؟

  • اگر اندام چاق و توپر دارید، پیشنهاد میکنم از پوشاک پلاس سایز برای استایلتان استفاده کنید و اگر اندام اسکینی و معمولی دارید با لباس ست با شلوار و تیشرت گشاد و بلند با شلوار بگی بپوشید.
تیشرت بگی نایک
مدل بلوز شلوار گشاد دخترانه
  • اگر تمایل به تفکیک بالا تنه از پاهایتان دارید، پیشنهاد میکنم با استفاده از کمربند روی تیشرت و پیراهن یا مانتوی گشادتان ببندید و اندام را با این روش جدا کنید.

  • در نهایت قد و اندازه لباسهای اورسایز در ظاهر استایل تاثیر مستقیم دارند پس از این دو آیتم مهم در استایلتان غافل نشوید.
مدل لباس ست با شلوار گشاد زنانه
کت و شلوار مجلسی و گشاد زنانه و دخترانه
  • پیشنهاد میکنم از رنگ های خنثی و نود برای فری استایلتان انتخاب کنید که شامل رنگ قهوه ای، کرمی، سفید، مشکی و خاکستری است.
اورسایز استایل لباس زنانه
مدل کت شلوار دمپا گشاد خاکستری زنانه
  • سعی کنید از لباس های ساده و بدون طرح شلوغ برای فری استایل استفاده کنید زیرا لباس طرح دار باعث شلوغی و از هم گسیختگی تیپ تان میشود. برای جذابیت بیشتر از لباس ساده تک رنگ استفاده کنید که ترند و امروزی است.
مدل لباس گشاد اسپرت دخترانه زمستانی
عکس از مدل بلوز شلوار گشاد دخترانه زمستانی
  • به بافت لباس توجه دو چندان داشته باشید زیرا اگر بافت و جنس پارچه لباستان کلفت و ضخیم باشد، اندامتان دو برابر از تصویر واقعی تان میشود. پس بهتر است انتخابتان، بافت نازک، شل و لش باشد تا در سایزبدنتان بزرگنمایی نشود. در صورتی که اندامتان با انتخاب بافت لباس اشتباه بزرگنمایی شد، حتما با گیره یا کمربند، فرم بدنتان را بهبود دهید.
مدل کت تک سایز بزرگ زنانه
عکس از مدل کت اورسایز دخترانه
  • بهتر است بخشی از پوست دست و پاهایتان دیده شود و به هیچ عنوان با پوشیدن ست لباس لش و استایل اورسایز خودتان را در کمد لباسی فرو نبرید ☹ .
مدل تی شرت بگی سفید با شلوار پارچه ای دمپا گشاد دخترونه
تیشرت لانگ سفید با شلوار اسلش اسپرت دخترانه
  • حتما با انتخاب یقه مناسب بخشی از گردن، و سینه را نمایش دهید یا آستین های لباس را بالا بزنید یا از شلوار پارچه کوتاه استفاده کنید.
مدل شلوار پارچه ای راسته کوتاه رنگی
مدل شلوار پارچه ای گشاد با مانتو کوتاه دخترونه
  • اگر بیش از حد لاغر و نحیف هستید، حتما برای این استایل از کفش پاشنه بلند یا اسپورت لژ دار استفاده کنید.
شومیز با شلوار گشاد پارچه ای
مدل شومیز گشاد جدید 1401

ترکیب تیپ لباس تنگ و گشاد

اگر سر تا پایتان با مدل لباس بلوز شلوار گشاد ست کنید، بنظر استایل نامرتب و شبیه توپ پارچه ای می شوید. توصیه میکنم که از ترکیب شلوار فیت با شومیز مدل گشاد، شلوار لوله تفنگی با بلوز اورسایز ست کنید و تلفیقی از لباس تنگ و گشاد بپوشید.

مدل لباس ست با شلوار گشاد زنانه و دخترانه
مدل هودی با شلوار ورزشی بگی
اورسایز استایل چیست
لباس گشاد اسپرت دخترانه

جهت مشاهده انواع مدل بلوز، شومیز، تیشرت لش و گشاد در فروشگاه آنلاین بانک لباس، روی متن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *