مجله بانک لباس

انواع مدل جوراب شلواری زنانه و دخترانه

جوراب شلواری تیره و کلفت زنونه

یکی از پر کاربرد ترین البسه زنانه جوراب شلواری و ساپورت کفی دار هست که متناسب با هر فصل و موقعیت طراحی شده. که با رنگ بندی و الیاف متنوعش میتوانید با هر سبک لباس ست کنید. خانم ها بسیاری از مهمانی ها لباس کوتاه میپوشند اما علاقه ای به لخت گذاشتن پاهایشان ندارند، بدین دلیل از انواع مدل جوراب شلواری زنانه و دخترانه استفاده میکنند.

اگر لباس ساحلی یا مانتو بلند پوشیده اید و فکر میکنید شلوار با استایلتان جور نیست، میتوانید از جوراب شلواری کلفت تیره یا رنگ پا استفاده کنید.

عکس از تیپ زنانه و دخترانه با ساپورت مشکی کفدار
عکس از استایل دخترانه با جوراب شلواری مشکی ضخیم و مات

 جوراب شلواری چیست؟

به جوراب های ساق بلند که مانند شلوار پوشیده می شوند و از لحاظ الیاف و ضخامت متنوع هستند و مناسب استایل مجلسی یا اسپرت هستند. جوراب شلواری از جنس الیاف لاکرا و نایلونی نازک هستند که با رنگبندی رنگ پا، سفید و مشکی برای پیراهن عروسکی یا دامن کوتاه استفاده میشود، اگر جوراب از الیاف نخ و پشم تهیه شو، مناسب استایل اسپرت است.

جوراب شلواری نایلونی سفید و شیشه ای
عکس از مدل جوراب شلواری سفید و نازک

تاریخچه جوراب شلواری

در دهه پنجاه میلادی زنان اروپایی از جوراب های شیشه ای ساق بلند زیر دامن کوتاه میپوشیدند، ساق این جوراب ها باعث زخم کردن ران ها و ساق پا میشد، فردی بنام الن گانت ایده جذابی به ذهنش رسید که جوراب ساق دار را شبیه شلوار طراحی کند تا کش جوراب ها پای زنان را مجروح نکند. این ایده جذاب را با آرتور راجرز که یکی از تولید کنندگان پوشاک اروپایی بود مطرح کرد.

انواع ساپورت کفی دار زنانه و دخترانه ضخیم
مدل جوراب شلواری کلفت و کفی دار

وی از ایده گانت استقبال کرد و اولین نسل از جوراب شلواری وارد عرصه پوشاک زنان شد و با نام انحصاری Panti – legs که نام انگلیسی جوراب شلواری است وارد بازار جهانی شد.

فواید جوراب شلواری

جوراب شلواری یک محصول پر کاربرد هست که هیچگاه از مد نمی افتند و همیشه میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. جوراب شلواری های شیشه ای از الیاف نایلون تهیه میشوند و در قالب طرح دار و ساده در بازار عرضه می شوند. جهت بررسی فواید جوراب شلواری، اگر پوست پاهایتان دچار لک، جوش، چروک و حتی سلولیت هست و از آن نواحی خجالت می کشید، میتوانید با این لباس آن ها را بپوشانید.

لازم بذکر است اگر پوست پاهایتان صاف هست و از این جوراب به عنوان جنبه فانتزی و دلبری استفاده کنید، به شما جوراب شلواری توری لانه زنبوری و طرح دار را پیشنهاد میکنم. اگر پاهایتان دچار آسیب هست حتما از جوراب کلفت مشکی یا رنگ پا استفاده کنید.

جوراب شلواری یا ساپورت کف دار

در روزهای گرم تابستان پوشیدن شلوار بسیار طاقت فرساست. اگر شما با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکنید، پیشنهاد میکنم استایلتان را تغیید دهید. مانتو و سارافون بلند تا بالای قوزک پا بپوشید و بجای شلوار از ساپورت کفی دار یا جوراب شلواری ضخیم مشکی یا کرمی بپوشید. و در نهایت استایلتان را با کفش اسپرت یا کالج تکمیل کنید.

مدل ساپورت سفید کفدار با لباس مجلسی
عکس از مدل لباس مجلسی با جوراب شلواری سفید شیشه ای

جوراب شلواری گیپور طرح دار

به سبک خاصی از جوراب شلواری که بدن نما هست و بافت هایش با فاصله بسیار زیاد نسبت به یکدیگر قرار دارند و بیشتر جنبه فانتزی دارند و پوست پاها را نمیپوشانند. جوراب شلواری گیپور استایل مجلسی ندارد و مناسب مهمانی های کوچک و دورهمی هاست. این جوراب ای فانتزی را با شورتک جین و کفش ونس ست کنید.

انواع مدل های جوراب شلواری

جوراب شلواری ها انواع متنوعی دارند که نسبت به آنها کارایی و استایل متناسب با هر جوراب تغییر میکند. به عنوان مثال شامل :

جوراب شلواری شفاف ( شیشه ای )، غیر شفاف ( مات و کلفت )، طرح دار ( اشکال هندسی )، فانتزی ( لانه زنبوری، فاق باز، نگین دار)، توری و ساده را شامل میشود.

عکس و مدل جوراب شلواری ساده و بدون طرح مشکی
عکس از جوراب شلواری شیشه ای زنانه مشکی پارازین

جهت مشاهده انواع مدل ساپورت و جوراب شلواری شیشه ای، ضخیم و نازک از فروشگاه بانک لباس روی مطلب کلیک کنید.

زمان استفاده از جوراب شلواری

پوشیدن جوراب شلواری محدودیت خاصی ندارد، چون باعث صاف و یکدست بنظر رسیدن پاهایتان میشود. با این ترفند میتوانید اعتماد بنفستان را نسبت به پاهایتان بالا ببرید. با توجه به سبک و رنگ لباستان، رنگ و طرح جوراب را ست کنید و مراقب باشید استایل رنگارنگ و شلوغ که منجر به زشت جلوه دادن شما میشود، نسازید.

جوراب شلواری تیره و رنگی

جوراب شلواری ها با رنگ بندی متنوع و گوناگون مناسب انواع استایل هستند و با استفاده ار جوراب شلواری رنگی میتووانید حسابی با انواع طیف رنگ تیپ و استایل بسازید. چنانچه علاقه به استایل تیره و خانومانه دارید، بشما جوراب شلواری مشکی نازک و ضخیم را پیشنهاد میکنم.

عکس از جوراب شلواری شیشه ای نازک و رنگی
مدل جوراب شلواری رنگی و نازک

جوراب شلواری رنگ بدن ( کرمی)

یکی از ترفندهای لباس پوشیدن، استفاده از چوراب شلواری رنگ بدن است. زیرا این رنگ باعث میشود افراد فکر کنند پوست خودتان است و جوراب نپوشیدید و استایلتان طبیعی تر جلوه کند. از جوراب شلواری کرمی میتوانید در استایل هایتان با تناژ نود استفاده کنید. در کل لباس های رنگ بدن کمک به شادابی و طراوت استایلتان میکند.

انواع مدل جوراب شلواری کرمی و ضخیم
مدل ساپورت کفی دار رنگ پا کلفت

جوراب شلواری نیمه شفاف

جوراب شلواری نیمه شفاف فاقد طرح، یک دست و ساده است. اما بدن نما یا ضخیم نیست و دارای بافت نیمه منسجم است و از این سبک جوراب شلواری زنانه و دخترانه میتوانید در استایل کلاسیک مانند کت و دامن استفاده کنید. جهت تکمیل استایل میتوانید از کفش چرم پاشنه بلند، بوت ساق بلند و کفش ورنی مشکی الهام بگیرید.

سایز جوراب شلواری زنانه و دخترانه

ساق جوراب شلواری ها بدلیل کشسان بودنشان سایزبندی خاصی ندارند و نکته متمایز این محصول پر فروش فاق شلوار هاست که به یک فاق، دو فاق، و چهار فاق تقسیم می شوند.  طول فاق و اندازه کفی پا معیارهای اندازه گیری این محصولات هستند و در هنگام خرید حتما از ارتفاع فاق مطمئن شوید تا بالای ناف تان را بپوشاند. از لحاظ اندازه کف پا مطمئن شوید تا پاهایتان دقیقا در قسمت مورد نظر قرار بگیرد.

مدل جوراب شلواری شیشه ای و نازک طرحدار
جوراب شلواری مشکی طرحدار و مجلسی

جوراب شلواری یا ساپورت؟

 انتخاب جوراب شلواری یا ساپورت یک امر کاملا سلیقه ای هست و بستگی به استایل شما دارد. این دو محصول قابل ست کردن با انواع تیپ و استایل هستند و هیچگاه از مد نمی افتند. اما پیشنهاد میکنم از این محصول جهت زیبا تر نشان دادن فرم پاهایتان استفاده کنید.

مدل جوراب شلواری پشمی و زمستانی خاکستری
مدل ساپورت کفی دار زمستانی

تاثیر جوراب شلواری برای افراد چاق

اگر پاهای چاق و ران های بزرگی دارید، حتما از جوراب شلواری بدون فاق استفاده کنید تا براحتی ران ها، شکم و کمرتان در جوراب شلواری جا شود. عزیزان بدلیل چاقی پاهایتان توصیه میکنم از جوراب شلواری های ساده و بدون مشکی طرح استفاده کنید تا اندام لاغر و کوچکتر جلوه کند. نکته دیگر این است که جوراب شلواری ضخیم بپوشید تا سلولیت های پاهایتان مشخص نباشد و از پارگی در طول مهمانی و مراسم جلوگیری شود.

عکس از مدل استایل جوراب شلواری سفید با مانتو
عکس از مدل ست جوراب شلواری با مانتو سارافونی

راهکار شناسایی جوراب شلواری مناسب

پاها حین حرکت با یکدیگر اصطحکاک دارند و اگر شما جوراب شلواری جنس مرغوب نخرید، پس از چند ساعت استفاده، ساق های جوراب از فرم کشسانی و جذب بودنشان خارج میشوند. بدین دلیل قبل از انتخاب از کیفیت جذب و کشسانی پارچه جورابتان مطمئن شوید، چون اگر غیر از این باشد، ممکن است حین حرکت در مهمانی جوراب نخ کش یا پاره شود.

چطور مراقب جوراب شلواری باشیم؟

  • عرق بدن Ph اسیدی دارد، جوراب شلواری بدلیل چسبان بودنش قابلیت جذب عرق بالایی دارد و بدلیل بافت نازک و حساسش ممکن است این ماده اسیدی دچار پوسیدگی اش شود. بدین خاطر حتما جوراب را با آب و صابون بشویید.
  • هنگام پوشیدن یا خارج کردن از پا از نرمی انگشتانتان کمک بگیرید و به هیچ عنوان ناخن هایتان را در بافت جوراب فرو نکنید.
  • قبل از استفاده موهای پاهایتان را بزنید تا سطح پوستتان صاف باشد و منجر به پارگی جورابتان نشود.

آموزش ست کردن کفش و صندل با جوراب شلواری زنانه و دخترانه


ست کردن جوراب شلواری با کفش ها اصلا کار سخت و دشواری نیست. کافیست با توجه به استایلتان جوراب ساده یا طرح دار انتخاب کنید، سپس میتوانید از انواع بوت ساق بلند، کفش پاشنه بلند و حتی کفش کتونی ست کنید.

1 نظر در “انواع مدل جوراب شلواری زنانه و دخترانه

  1. عو گفت:

    دوختر راباید لوتی باشد مسوسن دوختر ی سال۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *