مجله بانک لباس

معرفی 15 مدل جوراب زنانه و دخترانه اسپرت و فانتزی

جدیدترین مدل های جوراب زنانه و دخترانه اسپرت و ورزشی ارزان قیمت

یکی از جذاب ترین اکسسوری های امروزه، جوراب است که از قلب دوم شما در مقابل آسیب ها جلوگیری میکند. جوراب یک لباس ضروری برای پاهای هر فرد شیک پوش و تمیز است. در این مقاله قصد داریم با معرفی 15 مدل جوراب زنانه و دخترانه اسپرت و فانتزی بشما آموز دهیم که متناسب با هر سبک کفش جوراب بپوشید. لطفا در ادامه مطلب با بانک لباس همراه باشید:

انواع مدل جوراب زنانه و دخترانه
انواع جوراب جدید زنانه و دخترانه اسپرت و فانتزی جدید

چرا پوشیدن هر مدل جوراب زنانه و دخترانه ضروری است؟

همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد پا قلب دم انسان است که اگر با نکات ساده و راحت مراقبش نباشید، پاهایتان دچار تاول، زخم، قارچ پوستی،میخچه و بوی نامطبوع میشود. در ابتدا قبل ازاینکه زیبایی کفش ها چشمانتان را بگیرد، ببینید پاهایتان درونش راحت هست یا خیر، سپس تصمیم به خریدنش بگیرید و اصلا مهم نیست فرم کفشتان چطور هست چون همه مدل جوراب زنانه و دخترانه در بازار موجود است.

مدل جوراب اسپرت نایک
جوراب ورزشی نایک ساق دار

نکته دوم این است که فکر پوشیدن کفش روباز یا پاشنه دار فانتزی بدون جوراب را سرتان بیرون کنید. زیرا در ادامه مطلب خواهید آموخت که انواع کفش حتی صندل ها جوراب مخصوص به خوشان را دارند.

جوراب مچی ساده زنانه
جوراب مچی رنگی و بدون طرح دخترانه ارزان

انواع جوراب های زنانه از لحاظ جنس و طرح

جوراب های زنانه و دخترانه از لحاظ کاربرد به دو دسته اسپرت ورزشی و مجلسی تقسیم میشوند که با توجه به این تقسیم بندی از لحاظ جنس و طراحی متفاوتند. به عنوان مثال جوراب ورزشی و اسپرت از الیاف نخ و پنبه هست تا مانع بوی بد پا و تبادل هوای تازه با پوست حین نرمش کند. این سبک جوراب های ورزشی عموم تک رنگ سفید یا مشکی ساق بلند هستند.

جوراب فانتزی ساق کوتاه زنانه
مدل جوراب فانتزی دخترانه

جوراب های مجلسی زنانه با ظاهر شیشه ای و رنگ بندی مشکی و رنگ پا تقسیم میشوند. اما بعضی از این جوراب های شیشه ای ظاهر فانتزی و زیباتری دارند. مثلا با الیاف تور و گیپور طراحی خاص لانه زنبوری و سوراخ دار تولید میکنند.

مدل جوراب مچی طرح دار دخترانه
جوراب ساق کوتاه اسپرت دخترانه

جوراب لا انگشتی  

بسیاری از افراد برای پوشاندن انگشتان پایشان در کفش های فانتزی مانند صندل و دمپایی انگشتی از جوراب لا انگشتی استفاده میکنند. این مدل جوراب ها شبیه دستکش هستند و مانع تعریق و له شدگی بین انگشت ها میشوند.

جوراب بافتنی  

 فصل زمستان با وجود شوفاژ و بخاری باز هم احساس سرما در ناحیه کف پا می کنید , بهتر است که جوراب بافتنی پشمی بپوشید. این پاپوش ها عایق خوب و مفیدی جهت گرم کردن کف پا هستند. کف جوراب های کاموایی لایه نایلونی دوخته شده تا مانع لیز خوردن شما روی سطوح لیز شود.

جوراب خوشکل پشمی زنانه
جوراب بافتنی زنانه و دخترانه

جوراب کالج

اگر به ظاهر کفش کالج دقت کرده باشید، تا نیمه های پشت پا را می پوشاند، نیمی دیگر از پشت پا و ناحیه قوزک بیرون از کفش هست که درکل ظاهر این سبک کفش رو باز است، به همین جهت برای همچنین کفش خاصی، باید جوراب کالج بپوشید که نام دیگرش جوراب کفی است. با انتخاب این سبک میتوانید پاشنه، کف و انگشتان پایتان را بپوشانید و خیالتان راحت که این جوراب زیر کفش پنهان است و استایلتان را بهم نمیزند.

عده ای بخاطر کفش پاشنه دار و کالج همیشه پشت پایشان زخم و بین انگشتان تاول میزند، این افراد با پوشیدن جوراب کفی میتوانند از شر این امراض دردناک راحت شوند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید اینترنتی انواع مدل جوراب زنانه و دخترانه در سایت بانک لباس، روی مطلب کلیک کنید.

جوراب پنبه ای بدونه ساق دخترانه
جوراب پنبه ای بافت دار و خوشکل

جوراب لنگه به لنگه ( تا به تا )

سبک جدیدی از پاپوش برای افراد خاص پسند که علاقه به تلفیق و قرینه سازی طرح ها دارند میتوانند از جوراب های دو لنگه با طرح قرینه و شیک بپوشند. این پاپوش از لحاظ الیاف و طول ساق ها یکسان هست. اما از نظر طراحی و نقش روی جفت پا فرق دارد. این سبک جوراب که در بین نوجوانان محبوبیت بالایی دارد را جوراب تا به تا یا لنگه به لنگه میگویند.

جوراب لنگه به لنگه نخی دخترانه ا
جوراب تابه تا زنانه عروسکی و فانتزی

جوراب مچی زنانه

یکی از پر استفاده ترین سبک پاپوش، جوراب مچی است که تا زیر قوزک پا را می پوشاند و بهترین گزینه برای کفش های اسپرت است. جوراب مچی با طرح های اسپرت و فانتزی حسابی بین علاقمندان به جوراب محبوبیت دارد. اگر علاقه به پوشیدن شلوار های تنگ و پاچه کوتاه دارید، حتما جوراب مچی بپوشید تا قوزک لخت باشد.

جوراب مچی بیشتر در فصل بهار و تابستان استفاده میشود، یکی از معایب بزرگ این پاپوش بخاطر ساق کوتاه بودنش باعث آفتاب سوختگی مچ پا میشود، اگر تیرگی پوست مشکل دارید، حتما جوراب ساق بلند بپوشید ولی هرگز در بهار و تابستان بدون جوراب کتونی نپوشید، چون خیلی سریع پاهایتان تاول میزند.

انواع جوراب مچی طرح دار و فانتزی
جوراب جدید زنانه مچی

جوراب بالای زانو ( ساق بلند)

جوراب ساق بلند زنانه و دخترانه در قالب اسپورت، پارازین و شیشه ای تولید میشود. این جوراب ساقدار ارتفاعش تا بالای زانو و زیر ران هاست. بسیاری از ورزشکاران به همراه تاپ و شلوارک اسپرت، جوراب ورزشی ساق بلند نایک و ادیداس نیپوشند. اما گروه دیگر از زنان خوش پوش در مهمانی و مجالس، زیر لباس مجلسی و دامن جوراب رنگ پا و مشکی شیشه ای ساق بلند میپوشند.

جوراب ساق دار بالای زانو مشکی مشکی
جوراب مشکی بالا زانو و ساق بلند زنانه

جوراب سه ربع ( زیر زانو)

یکی از محبوب ترین جوراب زنانه و دخترانه شیشه ای و اسپرت، جوراب زیر زانو هست که در زبان عامیانه آن را سه ربع می نامند. این پاپوش جذاب همانطور که از اسمش معلوم است تا زیر زانوها را میپوشاند.

انواع جوراب اسپرت ساده مشکی و سفید زیر زانو را دختران خوش تیپ با شلوارک و دامن کوتاه به همراه کفش کتونی میپوشند. اما جوراب سه ربع نازک شیشه ای زنانه مناسب استایل رسمی و مجلسی است و زیر ماکسی و دامن مجلسی کاربرد دارد.

جوراب سه ربع زیر زانو ساقدار
جوراب ساقدار ورزشی ادیداس

جوراب ساق دار

به پاپوش هایی که تا بالای قوزک پا را میپوشانند و حدود ده الی دوازده سانتی متر بلندی اش باشد، جوراب ساقدار میگویند. جوراب ساقدار در قالب طرح های سفید و مشکی اسپرت یا فانتزی تولید میشود، با توجه به استایلتان میتوانید این اکسسوری جذاب را انتخاب کنید.

جوراب ورزشی نیم ساق ساده رنگی
جوراب اسپرت بلند زنانه و دخترانه

جوراب نیم ساق

پاپوش نیمساق محصولی بین جوراب مچی و ساقدار است که حدود پنج سانتی متر ارتفاع جوراب است. اگر هدف از انتخاب جوراب، راحتی و تحت فشار نبودن ساق پا در عین حال جلوگیری از تاول و زخم پشت پا بخاطر کفش نا مناسب است، پیشنهاد میکنم از جوراب ورزشی نیم ساق بپوشید.

جوراب نیم ساق فانتزی و طرح دار زنانه
جوراب نخی طرحدار کوتاه

جوراب یک ربع ( ساق کوتاه)

جوراب ساق کوتاه در دسته جوراب اسپرت ورزشی جای دارد، این سبک پاپوش مناسب اشخاصی است که میخواهند ساق کفش و جورابشان در یک راستا باشد. در واقع جوراب یک ربع یا همان ساقدار پنجاه درصد از قوزک پا را می پوشاند.

انواع جوراب ساق کوتاه رنگی و ساده
جوراب ورزشی ساقدار ساده و بدون طرح ارزان

جوراب ژله ای

بسیاری از جوراب ها بدلیل نداشتن ساق به راحتی از پا خارج میشوند، این اتفاق باعث کلافگی فرد میشود. اگر شما هم از این وضعیت عاجز هستید، پیشنهاد میکنم چوراب ژله ای بپوشید. در لایه داخلی این مدل جوراب یک سطح لاستیکی تعبیه شده که زمان اتصال به پوست پشت پا میچسبد.

جوراب مخفی

اگر کفش پشت و بغل باز مورد علاقه شماست اما بدلیل تاول و زخم انگشت پاهایتان نمیتوانید آن را بپوشید، جای نگرانی نیست. چون جوراب مخفی مناسب این سبک کفش های تابستانه است.

جوراب ورزشی

جوراب های ورزشی و اسپرت هر کدام با توجه به نوع فعایت افراد در ورزش های مختلف مانند بسکتبال، والیبال، رانینگ و در نهایت پیاده روی دسته بندی و خریداری میشود. مهم ترین ویژگی جوراب ورزشی به میزان جذب بالای عرق پا و جلوگیری از زخم و قارچ در بین انگشت های پا است. این سبک جوراب های ورزشی بصورت ساق کوتاه و ساق بلند بصورت سلیقه ای استفاده می شود

جوراب نخی ورزشی
جوراب ورزشی خط دار

جوراب شلواری (ساپورت جورابی)

با توجه به اینکه بسیاری از خانم های شیک پوش و خوش استایل از جوراب شلواری که بافت نازک، شیشه ای، سوراخ دار، توری و لانه زنبوری دارد را در استایل رسمی و مجلسی شان برای زیر دامن و شورتک لی استفاده میکنند. از طرف دیگر دخترانی که شلوار پوشیدن زیر مانتو برایشان سخت هست، از ساپورت جورابی که بافت کلفت و منسجم دارد را برای زیر لباس ساحلی و پیراهن بلندشان میپوشند.

جوراب مچی شیشه ای سفید زنانه
جوراب رنگ پا زنانه پارازین

جوراب رو فرشی

زنان و دختران نسبت به آقایان پوست لطیف و نازک تری دارند، بدین خاطر در اثر اصطحکاک با فرش، موکت و حتی گرد و خاک روی سرامیک ها ممکن است پوستشان ترک بخورد و ظاهر خشک و پینه ای بگیرد. جهت رفع این مشکل میتوانید با استفاده از جوراب روفرشی مانع فرسایش کف پاها با سطوح خشک و زبر شوید.

جوراب رو فرشی گیپور
جوراب گیپور و تور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *