مجله بانک لباس

شال و روسری رو با چه مانتویی ست کنیم؟

شال و روسری را با چه رنگ مانتویی ست کنیم؟

یکی از بزرگترین چالش دختران شیک پوش انتخاب شال و روسری مناسب برای استایلشان است که با سوال همیشگی که شال و روسری مان رو با چی ست کنیم، دست و پنجه نرم میکنند. در ابتدا به این نکته مهم دقت کنید که گاهی ممکن است رنگ خاصی از شال یا روسری به مانتو یا سایر لباس هایتان هماهنگ باشد، اما هیچ تناسبی به رنگ پوست و فرم صورتتان ندارد، اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، حتما اولویتتان انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت و رنگ پوستتان باشد. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا آموزش ست انواع مانتو و شال را فراگیرید:

مانتو سفید و شال قرمز دخترانه
چه رنگ شال به مانتو سفید میاد

مانتوی مشکی رو با چه شال و روسری ست کنیم؟

مانتو مشکی از پوشاک ترندی است که هیچگاه محبوبیتش بین خانم ها کم نشده و همه حداقل یک مانتو مشکی در کمد لباسشان دارند. بسیاری بر این اورند که همه چیز به رنگ مشکی می آید. این یک باور اشتباه است زیرا مانتو مشکی را حتما با شال رنگ شاد  بپوشید تا جلوه کند، وگرنه ست مانتو و شال بسیار دلگیر و نامناسب است.

عکس ست مانتو مشکی با شال
ست کردن مانتو مشکی با شال مناسب

چه شال و روسری به مانتو سفید میاد؟

سفید از خانواده رنگ های خنثی است و خاصیت این رنگ بدین صورت است که با هر رنگ ست میشود. اما تا وقتی که میتوانید طیف رنگ پاستیلی را با سفید بپوشید تا استایلتان جلوه بینظیر کند، چرا رنگ های دیگر را استفاده کنید! برای یک استایل شیک و جذاب تابستانی میتوانید شال و روسری رنگ پاستیلی را با مانتو سفید ست کنید.

چه شال و روسری به مانتو سفید میاد؟
راهنمای ست شال با مانتو سفید و کرمی

مانتو طوسی با شال و روسری را چگونه ست کنیم؟

طوسی مانند سفید است و از خانواده رنگ های خنثی است که میتوانید با هر طیف رنگ ست کنید، اما خیلی بهتر است که هارمونی رنگ ها را بشناسید و همیشه بهترین ترکیب رنگ ها را در استایل تان بکار ببرید. رنگ طوسی با رنگ های داغ بینظیر است. به عنوان مثال یک استایل خفن و باحال مانتو طوسی با شال و روسری رنگ جیغ و گرم مانند قرمز، جیگری، بنفش و سرخابی  ایده بینظیریست.

مانتو بنفش رو با چه شالی بپوشیم

بنفش از رنگ های خاصی است که منجر به جلب توجه میشود، بدین خاطر باید برای تکمیل این مانتو جذاب از شال و روسری با تناژ خردلی و صورتی استفاده کنید.

مانتو سبز کله غازی با چه شال و روسری ست میشه!

رنگ سبز یکی از طیف های ترند 2022 است که در ایران هم بسیار طرفدار پیدا دارد. اگر شما هم از مد پیروی کردید و مانتو سبز خریدید اما در ست کردنش ناتوانید، می توانید این رنگ زیبا را با رنگ های مکملش که شامل رنگ های خاص و خفن مثل سرخابی، قرمز جیغ، بنفش، طلایی، زرد و صورتی ست کنید.

مانتو سبز کله غازی با چه شال و روسری ست میشه
با مانتو سبز چه شالی بپوشم

ست کردن شال و روسری با مانتو آبی

آبی کاربنی یکی از دلنشین ترین رنگ هاست که بسیاری از خانم های خوش سلیقه از این رنگ در کمد دارند، یکی از بینظیر ترین ست های متناسب با مانتو ابی کاربنی، شال و روسری سفید و زرد کم رنگ یا سبز روشن است. در صورتی که پوستتان گندمی و سبزه است و شال و روسری رنگ روشن به شما نمی آید، آبی کاربنی را با رنگ های سورمه ای و مشکی ست کنید.

مانتو صورتی و شال مناسب

مانتو صورتی کمرنگ یکی از ترندهای سالانه فصل بهار و تابستان هست. این رنگ حس خنک و شادابی خاص خودش را دارد، اگر میخواهید این مانتو خاص را با یک رنگ مکمل و تضاد ترکیب کنید، بشما شال و روسری خاکستری کمرنگ را پیشنهاد میکنم.

مانتو صورتی و شال مناسب
درست کردن ست مانتو صورتی با شال

مناسب ترین رنگ شال و روسری برای مانتو خردلی

مانتو خردلی از سری مانتوهای خاص و برای افراد سخت پسند هست که برای این رنگ خاص میتوانید از شال قهوه ایريال سبز لجنی، بنفش و سرمه ای استفاده کنید.

مناسب ترین رنگ شال و روسری برای مانتو خردلی
مانتو قهوه ای و خردلی را با چی ست کنیم

اصول ست کردن مانتو با شال و روسری

یکی از اصلی ترین اصول ست کردن هر لباس علل خصوص مانتو با شال در این است که هر طرح پارچه ها با یکدیگر همخوانی داشته باشد. یعنی به هیچ عنوان با یک مانتو طرح دار و شلوغ، شال یا روسری گلدار بپوشید. چون ظاهرتان بهم ریخته میشود. در صورتی که به مانتو طرح دار یا خط دار علاقه دارید، حتما باید با شال و روسری ساده و بدون طرح بپوشید.

مدل شال جدید 1401 -2022
اصول ست کردن شال و روسری
شال مشکی طرحدار به چه مانتویی میاد
ست شال مشکی طرح دار با مانتو ساده

جهت خرید و مشاهده انواع مدل شال و روسری زنانه و دخترانه ار فروشگاه بانک لباس روی مطلب کلیک کنید.

اگر شال و روسری متناسب با رنگ مانتو در کمد لباسی شما نیست و زمان خریدش را ندارید، میتوانید رنگ شال و شلوارتان را در یک طیف رنگ انتخاب کنید.

عکس ست کردن مانتو و سال نخی با طیف رنگ نود
عکس از ست مانتو شلوار نخی و گشاد کرمی

علاقمندان به استایل مونوکروم حتما از ست مانتو و شال تک رنگ استفاده کنید و به هیچ عنوان از زیورآلات بزرگ و نگین دار استفاده نکنید، یادتان باشد که در این سبک استایل زیبایی به سادگی تیپ شماست. پس برای رنگ و لعاب دادن به ست لباستان بجای اکسسوری ناهماهنگ و آرایش زیاد، از ست کیف و کفش با رنگ تضاد و خاص استفاده کنید.

مدل شال سبز نخی
ست شال سبز و مانتو سفید دخترانه

معجزه استفاده از رنگ پاستیلی در ترکیب رنگ استایلتان را دسته کم نگیرید. زیرا استایل خفن با رنگ پاستیلی جلوه دیگری دارد. اما در صورتی که این طیف رنگ مناسب پوستتان نیست، میتوانید از رنگ های متناسب با هر فصل انتخاب کنید. مثلا در فصل بهار از رنگ های شاد طبیعت، فصل تابستان رنگ های خنک و جیغ و در نهایت در فصل پاییز و زمستان از طیف رنگ نود در استایلتان استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب شال و روسری

اولین نکته قبل از انتخاب هر لباس این است که متناسب فرم صورت، اندام، رنگ پوست و مو باشد. شال و روسری بدلیل اینکه دور سر و صورت بسته میشود، تناسب رنگش با پوست شما بسیار حائذ اهمیت است چون در صورت عدم تناسبش شما را زشت جلوه میدهد.

انتخاب رنگ و طرح شال به فرم سر کردن شما بستگی دارد، مثلا اگر با حجاب هستید و فقط گردی صورتتان از روسری بیرون است، تناسب رنگ مو با روسری دیگر اهمیت ندارد و فقط رنگ پوست و چشمانتان هماهنگ کنید. مثلا اگر رنگ چشمانتان روشن مانند سبز و آبی هست، حتما از شال و روسری های روشن و هم رنگ چشمانتان استفاده کنید.

مدل شال ساده نخی
انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت

رنگ لباس مناسب برای پوست سرد و گرم

به رگ روی مچ دستتان نگاه کنید، اگر رگتان رنگش سبز هست یعنی پوستتان گرم هست و رنگ های جیغ مثل قرمز، نارنجی و زرد متناسب شماست. اگر رنگ رگ روی دستتان آبی هست، یعنی پوستتان سرد هست و باید از شال و روسری های سرد مثل آبی و نقره ای و رنگ های خنثی استفاده کنید.

پوست گرم با موهای تیرهاگر پوستتان گرم است و موهای تیره دارید، حتما از روسری و شال خاکستری، آجری و زیتونی استفاده کنید.
رنگ پوست گرم با موهای بلوندکسانی که پوست گرم ولی موهایشان روشن هست باید از شال و روسری خاکستری روشن، نارنجی و صورتی استفاده کنید.
رنگ پوست سرد با موهای تیرهبرای رنگ پوست شما عزیزان بهتر است از رنگ های خنثی مثل نقره ای، خاکستری و آبی ست کنید.
رنگ پوست گرم با موهای روشناز رنگ های روشن و پاستیلی به عنوان شال و روسری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *