مجله بانک لباس

مقایسه سایز L و XL

سایز L و XL چه سایزی است

یکی از بزرگترین دردسرهای خرید از انلاین شاپ های خارجی استاندارد نبودن سایزهاست و هیچ تضمینی وجود ندارد که پیراهن یا تیشرت از کمپانی و برندهای مختلف بگیرید و اندازه لارج و ایکس لارج روی برچسب شان درج شده باشد ولی از لحاظ استاندارد سانتی متر یکسان باشند. مثلا اگر تیشرت ترک سایز لارج متناسب اندام شماست، همین سایز تیشرت ایرانی برای شما بزرگ است. بدین خاطر در این مقاله به بررسی تفاوت و مقایسه سایز L و XL میپردازیم:

تفاوت سایز مقایسه سایز L و XL

 سایز بندی ها به حروف ترتیب خاص خودشان را دارند که از کوچک به بزرگ  شامل : اسمال، مدیوم، لارج و ایکس لارج میشوند. در واقع سایز اسمال مناسب افراد قد کوتاه و لاغر، سایز مدیوم برای افراد با قد متوسط وزن زیر 65 کیلو است. اما سایز لارج و ایکس لارج هر دو از سایزهای بزرگ محصوب میشوند. با این تفاوت که لارج برای افراد قد متوسط و نسبتا چاق مناسب هست، ولی سایز ایکس لارج برای افراد قد بلند با جثه بزرگتر مناسب است. پس با این تفاسیر سایز لارج بزرگتر از ایکس لارج است.

جدول تبدیل و مقایسه سایز لباس های ایرانی به ترک و خارجی
جدول تبدیل سایز لباس زنانه

سایز لارج چه سایزی است؟

درکل کلمه لارج به معنای بزرگ است و این سایز اصلا مناسب افراد لاغر و استخوانی نیست، مگر اینکه پوشاک اورسایز و لش مد نظرتان باشد. لباس سای L را اگر بخواهیم به صورت عددی و تقریبی در سه ناحیه دور قفسه سینه، دور کمر و دور باسن اندازه بگیریم شامل:

دور قفسه سینه97 الی 100 سانتی متر
دور کمر75 الی 79 سانتی متر
دور باسن 103 الی 107 سانتی متر
سایز لارج به عدد

نحوه اندازه گیری بدن جهت تشخیص سایز


اگر اطلاع دقیق از سایز لباستان ندارید، متر خیاطی با واحد های استاندارد را روی قفسه سینه، دور کمر، باسن و ران قرار دهید و به هیچ عنوان متر را روی پوست سفت نکنید و اندکی فاصله بدهید، حین اندازه گیری حتما صاف بایستید و از قوز کردن یا کج ایستادن اجتنبا کنید چون پروسه سایز گیریتان اشتباه میشود. در نهایت توجه کنید که متر روی توپر ترین قسمت چهار ناحیه نام برده قرار بدهید.

جهت مشاهده و خرید آنلاین لباس زنانه و دخترانه ارزان از سایت بانک لباس روی مطلب کلیک کنید.

جدول تبدیل سایز بندی مدیوم، لارج و ایکس لارج به عدد

واحد اندازه گیریSmall
S
Medium
M
Large
L
Extra Large
XL
Double extra Large
XXL
دور قفسه سینهاینچ3637394043
سانتیمتر9296100104108
دور کمراینچ3334363839
سانتیمتر84889296100
سایز لارج زنانه به عدد
سایز XL چه سایزی است

فری سایز چیست

به لباس هایی که پارچه کشسان دارند و برای چندین سایز میتوان از آن ها استفاده کرد در اصطلاح فری سایز ( Free size ) میگویند. لباس های فری سایز عموما جنبه راحتی و خانگی دارند و در پوشاک زنانه و دخترانه به عنوان ست تاپ شلوارک، تیشرت و حتی شلوار راحتی از دسته پوشاک فری سایز هستند.

اما این نکته را بخاطر داشته باشید که هر پوشاک فری سایزی مناسب هر اندام نیست و قبل از خرید محصول حتما بازه سایز بندی اش را چک کنید که مناسب چه سایزهایی است. مثلا اگر در توضیحات محصول قید شده ( فری سایز 36 الی 46 ) یعنی این محصول برای کسانی که سایزشان بین 36 تا 46 هست مناسب است و برای افراد چاق تر یا لاغر تر از این بازه مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *