مجله بانک لباس

آموزش پاک کردن لکه جوهر روی لباس

پاک کردن لکه خون و جوهر

سلام به همراهان همیشگی سایت پوشاک زنانه بانک لباس، در خدمت شما عزیزان هستیم تا آموزش پاک کردن لکه جوهر خودکار را با وسایل مختلف و نحوه از بین بردنش را بررسی کنیم، این لکه های خودکار در دوران مدرسه و دانشجویی و حتی برای کارمندان بر روی لباسشان معضل بحساب میاد. دقت کردین وقتی یک لباس نو میخرین و روش حساسین از آسمون و زمین بلا میباره که یک اتفاقی برای لباس بیوفته، مثلا مراقبی لباست به جایی گیر نکنه اما اگه همون روز لباست نخ کش نشه جای تعجب داره. یا مثلا یک دفعه از یک لباس تنگ و اسلیم خوشتان می آید و قصد خریدش را می کنید و با خودتان قول می دهید که در این لباس حرکاتم را کنترل می کنم تا لباس پاره نشود. اما به یک ماه هم نمرسه که درز های لباس از هم باز میشن.

آموزش پاک کردن لکه جوهر روی لباس

در ابتدا برای روشن تر کردن مسئله بیایید تا جوهرها ار دسته بندی کنیم که قالبا در دسته ی جوهر های پرینتر و خوهر های خودکار ها و روان نویس ها قرار می گیرد.

همنطور که می دانید جوهرها دارای رنگبندی های متنوعی هستند. به عنوان مثال جوهرهایی که به رنگ سیاه هستند از مواد اولیه ی کربن سیاه می باشند و جوهرهای دیگر همگی از ترکیب روغن سویا با رنگدانه های طبیعی روغن های دیگر ساخته می شود.

این لکه های سرسخت به راحتی و آسانی قصد پاک شدن ندارند و این جاست که باید با مجله مد بانک لباس همراه شوید تا راهکار های پاک کردن لکه جوهر از روی انواع لباس و انواع پارچه و حتی روی پلاستیک و مبل و فرش را خدمتتان آموزش دهد.

لکه های جوهر به آسانی پاک نمی شوند و با شستن غیر اصولی شان تنها پارچه لباستان را از بین می برید. راهکار های اصولی دارد و شما می توانید با آموزش این نکات خانه داری از شر این کله های جوهر سمج راحت شوید.

نکته مهم در هنگام بروز لکه جوهر بر روی لباس و فرش و پارچه و هر کجا که ریخته شود این است که سریع اقدام به شستشو و پاک کردن لکه جوهر کنید و نگذارید لکه کهنه شود و زمان طلایی که لکه پاک می شود زمانی است که لکه هنوز خیس هست و در لباس جای خشک نکرده است.

جوهر ها به دلیل گوناگونی و متفاوت بودن درصد غلطت در آن ها حریف میطلبند. پس بر همین اساس ابتدا بایستی جنس سطحی که جوهرآلود شده را شناسایی کنید و نسبت به جنس سطح مورد نظر تمامی راهکار هایی که خدمتتان آموزش خواهم داد، انجام دهید تا لکه از لباس پاک شود.

راهکار های اساسی و خانگی برای پاک کردن لکه جوهر از روی لباس

شما با بعضی مواد اولیه ای که در خانه دارید و هیچگاه فکر نمی کردید که از آن ها می توانید به عنوان لکه بر لباس استفاده کنید آشنا می شوید و با خیال راحت از شر لکه جوهر راحت می شوید.

خوب همانطور که در دو پاراگراف قبل براتون گفتم، لباس جوهری رو هرچی زود تر به دادش برسید احتمال تمیز شدن و مثل روز اول شدنش بیشتره و به عنوان قدم اول می توانید خیلی سریع یک دستمال چندلایه بردارید و حکم بر روی سطح بکشید و تا جایی که امکان دارد سعی کنید با فشار ممتد آن مقدار جوهر خیس را جذب دستمال کنید.

چگونه لکه جوهر را از روی لباس نخی ، چرم و جین از بین ببریم؟

نحوه و روش پاک کردن لکه جوهر به روش خانگی

  1. پاک کردن لکه جوهر توسط شیر سرد:

همانطور که در پاراگراف بالا گفتم, تا می توایند جوهر را توسط دستمال جذب کنید و در نهایت لباس را به مدت 1 ساعت در شیر سرد بگذارید تا حسابی خیس بخورد و سپس آبکش کنید.

2-نحوه پاک کردن لکه جوهر خودکار با شیر گرم:

این دفعه بعد عملیات جذب توسط ستمال، بیایید لباستان را در شیر ولرم بگذارید و اجازه دهید لباس به مدت 1 ساعت در شیر گرم بماند تا حسابی خیس بخورد و بعد از یک ساعت می توانید لباس را آبکش کنید.

روش پاک کردن لکه جوهر خودکار توسط شیر فاسد

در این مرحله بایستی از شیر فاسد کنید. برای فاسد کردن شیر باید آن را در یک ظرف چدن و روحی بگذارید و اجازه می دهید شش ساعت در محیط گرم و در مقابل آفتاب بماند و حسابی بوی بد بگیرد. در این مرحله شیر مناسب برای پاکزدایی لکه جوهر خودکار است، خوب همانطور که میدانید شیر فاسد حالت دلمه دلمه ای بخود می گیرد شما بایستی دستکش بپوشید و دلمه های روی سطح شیر را بردارید و بر روی لکه ی جوهر لباس بمالید.

لازم است که حدود 45 دقیقه منتظر بمانید تا دلمه ی شیر میزان جوهر را جذب کند. وقتی این اتفاق را مشاهده کردید وقت آن است که دلمه شیر را از روی لباس بردارید. و در گام بعد بایستی مقداری صابون جامد را در آب یخ حل کنید و مقداری از این آب و صابون را بر روی لکه جوهر بریزید تا اثر کارتان قوی تر شود. در نهایت هرموقع دیدید جوهر در آب و صابون حل شده است، دقت آن رسیده که لباس را باآب یخ بشویید.

نحوه پاک کردن لکه جوهر خودکار با خمیردندان

در ابتدا ببینید خمیردندارن برای پارچه لباس شما مناسب است یا نه .. سپس

خمیردندانی که محتویاتش سفید یک دست باشد را بردارید و بر روی قسمت لکه دار بمالید و ده دقیقه به این فرایند فرصت دهید و در نهایت لباس را بشویید تا آن میزان جوهر پاک شده شسته شود و این پروسه ی ده دقیقه یکبار خمیردندان را اجرا کنید تا به صورت کامل از شر لکه جوهر خودکار خلاص شوید.

از بین بردن لکه جوهر با استفاده از نمک

اگر قصد از بین بردن لکه جوهر با استفاده از نمک را دارید، باید خدمتتان عرض کنم که باید حسابی دست بجنبانید و تا زمانی که لکه تر و تازه است و هنوز نم دارد مقداری نمک بردارید و برروی لکه تازه جوهر خودکار بریزید و چند لایه دستمال بردارید و مقداری با آب مرطوبش کنید و بر روی لکه نمکی فشار اعمال کنید. بعد از این که 2-3 دقیقه این کار را ادامه دادید بایستی نمک های لباس را بتکانید و این پروسه را 3-4 بار دیگر تکرار کنید تا اثری از لکه جوهر باقی نمانده باشد.

آموزش پاک کردن لکه جوهر خودکار با پدلاک پاک کن

اگر به سراغ آموزش پاک کردن لکه جوهر خودکار با لاک پاک کن آمده اید یعنی شستشو با آب و صابون برای لکه زدایی کارساز نبوده و به سراغ این روش خانگی آمده اید.

خوب برای این روش به یک مقدار پنبه نیاز داریم که به محلول لاک پاک کن آغشته کنیم و اگر از پد لاک پاک کن استفاده می کنید که دیگر چه بهتر و استفاده از پنبه حذف می شود و می توانید خود پد را بر روی لک بگذارید و مانند پاک کردن ناخن، لاک پاک کن را ماساژ دهید. این عملیات را 2-3 بار تا جایی که لکه محو شود با پد تمیز یا پنبه تمیز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

پاک کردن لک جوهر با کره

خوب این راهکار آسونه و راهکار پاک کردن لک جوهر با کره از پیش پا افتاده ترین روش های خانگی برای لک جوهر زدایی است. برای این پروسه کافی است که مقداری کره بردارید و لباس را در معرض نور خورشید پهن کنید و قالب کره را بر روی لکه مئرد نظر ماساژ دهید.

از بین بردن لکه جوهر خودکاربا استفاده از سرکه سفید

در این مرحله کافی است در یک تشت لباستان را با 2 فنجان سرکه سفید بخیسانید. حالا با 2 پیمانه سرکه و 3 پیمانه نشاسته ذرت یک خمیر کاربری بسازید و این خمیر را بعد از خروج لباس از تشت, بر روی لکه بمالید.و بعد از خشک شدن خمیر دست سازتان می توانید لباس را بشویید.

خوب راهکار اساسی که می توانید با سرکه ضربه آخر را به لکه جوهر خودکارتان بزنید این است که مقداری سرکه را به صورت خالص بر روی لکه بریزید و بگذارید یک ربع تا 20 دقیقه بماند و سپس 2-3 قطره مایع ظرفشویی که خاصیت پاک کنندگی قوی دارد را بردارید و روی لکه ی آغشته به سرکه بزنید و بمالید تا حسابی کف کند و خودتان از نتیجه شگفت زده می شوید.

نحوه پاک کردن لکه جوهر با استفاده از الکل صنعتی

اگر لکه جوهر تازه است و روی تار و پود لباس خشک نشده میتوانید از الکل صنعتی (همون الکلی هست که برای ضدعفونی زخم) استفاده می شود را از داروخانه تهیه کنید و ابر و یا اسکاچ که زبر نباشد را به الکل آغشته کنید بر روی لکه فشار دهید و  برای اینکه بهتر از این کار نتیجه بگیرید بهتر است هر بار اسکاچ یا ابرتان را بشویید  دوباره به الکل آغشته کنید و باز بر روی لک بگذارید تا تاثیر را خودتان متوجه شوید. راستی تا یادم نرفته این را هم خدمتتان بگویم که هرچه هر بار اجازه به خشک شدن پارچه بدهید، نتیجه بهتری برای لکه بری خواهید گرفت.

پاک کردن لک جوهر با اسپری مو یا تافت

اگر برای از پای درآوردن لک جوهر با اسپری مو یا تافت استفاده می کنید، باید این را بدانید که اسپری ای تاثیر گذاری بیشتری دارد که میزان الکل موجود در ترکیباتش بیشتر باشد. زیرا همانطور که میدانید اسپری ها و یا همان تافت های مو یکی از ترکیبات اصلی شان الکل است که میزانشان کم و زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *