مجله بانک لباس

چه مانتویی مناسب قد و اندام شما است | نکات مهم خرید مانتو1401

همه چیز درباره مانتو
نکات خرید مانتو بر اساس قد و چاقی و لاغری 1401

اولین نکته برای انتخاب مدل مانتو 1401 این است که بدن و اندام خود را به صورت کلی آنالیز کنید و در صورتی باسن و پاهای چاقی دارید بهتر است مانتو هایی را انتخاب کنید که پایین تنه گشاد تری نسبت به بالا تنه داشته باشند, و یا مثلا اگر شکم و سینه های بزرگی دارید بهتر است که از مدل مانتو های راسته و گشاد که به اندامتان نچسبد و خوش فرم تر تان میکند استفاده کنید. اگر از آنالیز اندامتان راضی بودید و با مشکل خاصی مواجه نشدید میتوانید از هر مدل مانتویی که دوست داشتید پرو کنید.

مانتو تنگ توجه داشته باشید که مانتو زنانه تنگ برای افراد چاق و یا لاغر مناسب نیست زیرا مد افتاده و با دو سه بار پوشیدنشان چروک  میشوند و فرم و استایل تان را نامتوازن میکنند.
مانتو بالا زانواگر فردی با قد کوتاه هستید برای شما بهترین انتخاب مانتو بالا زانو است و چنانچه فردی با قد بلند هستید این سری مانتو ها به شما توصیه نمیشود.
مدل مانتو کتی زنانه و دخترانه خنک

نکاتی درباره رنگ مانتو

رنگ مانتو بسته امری کاملا سلیقه ای است و برای رنگ اگر مانتو دانشجویی و مانتو اداری نباشد , محدودیتی ندارد.

ولی بهتر است بدانید اگر از رنگ های مشکی, سرمه ای , طوسی و یا قهوه ای مانتو بخرید ؛ کمتر چرک میشوند و نیاز به شست و شوی آنچنانی ندارند و در کل از سری رنگ هایی هستند که سنگین و خانوم بودن شما رو میرساند.

اگر هم در انتخاب رنگ مانتو خود گیج و سرگردان هستید و نمیدانید که چه رنگی بخرید بهتر است کیف یا کفش تان را به عنوان شاخص قرار دهید و رنگ هایشان را با هم ست کنید . اما توجه داشته باشید که از شال تا کفشتان را یک رنگ ست نکنید که اصلا وجه خوبی ندارد.

یکی از اساسی تری نکات در هنگام انتخاب مانتو , جنس مانتو است . یعنی ابتدا باید ببینیم در هنگام شست و شو آب میرود یا خیر و یا اینکه بعد از شست و شو نیاز به اتو دارد یا خیر . دقت کرده اید یک سری از پارچه ها پود پود میشوند یا پرز ها و مو های اطراف را به خود میگیرند ؟ حواستان باشد که از این جنس مانتو ها نخرید , وگرنه با خریدشان کلاه بزرگی سرتان رفته …

مدل مانتو کوتاه و شیک دخترانه

مدل مانتو برای سینه کوچک

اگر به دنبال مدل مانتو برای سینه کوچک هستید باید از سری مانتوهایی استفاده کنید که در بخش سینه شان کار بیشتری شده باشد. برای مثال سینه مانتو گلدوزی شده باشد یا قسمت سینه مانتو قلاب دوزی یا طراحی خاصی داشته باشد. با این فن شما میتوانید سینه های خود را بزرگ تر جلوه دهید . اکثر خانم هایی که سینه کوچک دارند فرم و استایل و اندامشان به شکل گلابی است. دلیل گلابی بودنشان چیزی جز سینه کوچک که باعث کم حجم تر نشان دادن بالا تنه می شود نیست.

مدل مانتو برای سینه بزرگ

کسانی که سینه های بزرگی دارند بهتر است که ازانواع مدل مانتو برای سینه بزرگ استفاده کنند. اولین نکته که در هنگام خرید این است که حواستان باشد جیب بر روی سینه ها طراحی و دوخت نشده باشد , چرا که وجود جیب ها باعث بزرگ تر نشان دادن سینه های شما می شود. نکته مهم دیگر این است که مانتو بالا تنه ساده و یا مانتوگشاد برای شما بهترین گزینه هست, چرا که اگر دقت کرده باشید مانتو تنگ به علت کشش بیش از حدی که در بافتش ایجاد می شود به کل باعث جلب توجه و حتی بزرگ تر نشان دادن سینه هایتان می شود. یک سری مدل مانتو دو طرف دکمه وجود دارد که آن هم برای شما که سینه بزرگی دارید اصلا توصیه نمیشود . حتی اگر مدل مانتو پلیسه دار هم بپوشید باز هم سینه شما را بیش از حد بزرگ جلوه می دهد. کار درست و منطقی برای طراحی استایل تان این است که از مدل مانتو با دامن پلیسه دار خریداری کنید که بسیار بر استایل تان می نشیند.

مدل مانتو برای شکم بزرگ

اگر بر اثر چاقی یا زایمان شکم و پهلوهای بزرگ و چاقی دارید به شما توصیه می شود که از طرح مانتو برای شکم بزرگ استفاده کنید. نکاتی که باید در هنگام خرید مانتو به آن ها دقت کنید به شرح زیر است :

1.نباید پلیسه در ناحیه شکم و پهلو دوخت و طراحی شده باشد, چرا که باعث عریض تر نشان دادن شما میشود.

2.د راستای شکم و پهلو هایتان نباید جیب طراحی و دوخته شده باشد. چرا که باعث چاق تر نشان دادن شما میکند.

3. مدل مانتو کمربند دار را انتخاب نکنید , چرا که باعث تفکیک شکم و سینه شما و در نهایت چاق تر نشان دادن شما می شود.

4.مدل مانتو کمر دار هم که در طراحی و دوخت شان بخش کمر را ویژه طراحی کرده اند , دور کمرتان را عریض تر نمایش می دهد.

برای شما عزیزان ایده آل ترین انتخاب مدل مانتو وارپ  Wrap است. طراحی مانتو وارپ به گونه ای است که یک لایه از مانتو روی لایه دیگر قرار میگیرد , پس در نتیجه کمک میکند که شما خوش فرم تر شوید.

پیشنهاد طلایی دیگری که به شما می دهم, این است که از مانتو راسته برای یک دست کردن اندام تان استفاده کنید.

مدل پالتو بلند 1401

مدل مانتو برای خانم های چاق

در انتخاب مانتو این است که به طور کلی فکر مانتو تنگ و چسبان را از سرتان بیرون کنید چون مناسب شما نیست و فقط با این انتخاب بدن خود را در تنگنا و فشار قرار داده اید و بهیچ عنوان مانتوهایی که راه راه هستند و با این تفاوت که زاویه خطوطشان افقی است را به هیچ عنوان انتخاب نکنید چون باعث پهن و کشیده و عریض تر کردن اندامتان میشوند، پیشنهاد میشود که از لباس راه راه عمودی استفاده کنید چون کمک به کم حجم تر کردن شما میکنند. نکته بسیار مهم دیگر آن است که مانتوهای کوتاه خداحافظی کنید چون باعث کوتاه نشان دادن قدتان و چاق تر نشان دادن اندامتان می شود. مانتو با جیب بغل هم انتخاب نکنید , شکم تان را چاق جلوه می دهد بهتر است سراغ مانتو هایی بروید که دوخت و سایزشان مناسب و برازنده تان باشد.

اگر به مانتوهای خط دار علاقه دارید باید به شما این نوید را بدهم که اگر از مدل مانتوهای خط دار با خطوط افقی استفاده کنید, فقط یک مسئله باید رعایت کنید واین است که هر چه خطوط عمودی باریک تر و نازک تر باشند , قد شما را بلند تر جلوه می دهند.

بهتر است که اولویت خرید شما با مدل مانتو کوتاه باشد.چرا که مدل مانتو بلند قد شما را کوتاه تر از آنچه هستید جلوه میدهد.

و آخرین نکته ای که باید رعایت کنید این است که مدل مانتو دامن گشاد و مدل چروک را انتخاب نکنید که اصلا مناسب شما نیست .

مدل مانتو جدید برای خانم های قد بلند: اگر قد متوسط رو به بلند دارید بهتر است از راهنمای مدل مانتو جدید برای خانم های قد بلند را مطالعه نمایید تا که انتخابی مطمئن و شایسته داشته باشید.

یک نکته خاص برای خانم های قد بلند این است که به هیچ عنوان از مانتو و شلوار یک رنگ در ست مانتوشلوار تان استفاده نکنید , بهترین انتخاب این است است که سلیقه خود را به چالش بکشید و از دو رنگ متفاوت و یا از رنگ های تضاد و خاص استفاده کنید. اگر این نکته را رعایت نکنید و ست مانتو و شلوار تک رنگ بزنید , باعث بلند تر نشان دادن قد خود شده اید و لی با استفاده از هارمونی رنگ ها میتوانید برای خود یک استایل متناسب بسازید.

اگر سلیقه شما بر مدل مانتوکوتاه تاکید دارد, باید این را بدانید که باعث کشیده تر کردن و در نهایت بند تر نشان دادن پاهایتان می شود.

اگر سلیقه و انتخاب شما مدل مانتوپف دار به دلیل سایز دار و گشاد بودنشان شما را حجم دار تر نمایش می دهند.

یک نکته خاص برای خانم های قد بلند این است که به هیچ عنوان از مانتو و شلوار یک رنگ در ست مانتوشلوار تان استفاده نکنید , بهترین انتخاب این است است که سلیقه خود را به چالش بکشید و از دو رنگ متفاوت و یا از رنگ های تضاد و خاص استفاده کنید. اگر این نکته را رعایت نکنید و ست مانتو و شلوار تک رنگ بزنید , باعث بلند تر نشان دادن قد خود شده اید و لی با استفاده از هارمونی رنگ ها میتوانید برای خود یک استایل متناسب بسازید.

اگر سلیقه شما بر مدل مانتوکوتاه تاکید دارد, باید این را بدانید که باعث کشیده تر کردن و در نهایت بند تر نشان دادن پاهایتان می شود.

اگر سلیقه و انتخاب شما مدل مانتوپف دار به دلیل سایز دار و گشاد بودنشان شما را حجم دار تر نمایش می دهند.

یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه ها میتواند برای شما مدل مانتو های کمردار تنگ است.

انتخاب برازنده ی بعدی که میتوانی استایل تان را در آن ستاره کنید, مانتوهایی است که پستی و بلندی های بدنتان را به خوبی نمایش دهد و برجستگی و فرو رفتگی های اندام درش واضح باشد.

ویژگی های مانتو اداری

اگرشاغل باشید میدانید که مانتویی که با آن به محل کارتان میروید زمین تا آسمان با مانتویی که هنگام رفتن به پارک و سینما و مجالس میروید فرق می کند. در ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک ایران اکثرا لباس با رنگ بندی و تم خاص مشخص می کنند و همه کارمندان موضف هستند که فرم مخصوص با رنگ از پیش تعیین شده را تهیه کرده و بپوشند , به همین دلیل مجله مد و لباس انگورک توضیح کامل و جامعی از ویژگی های بهترین مانتو اداری در اختیارتان میگذارد :

هر چه شرکت یا سازمان گسترده تر و مشهور تر باشد, به همان اندازه طراحی و دیزاین و تم رنگبندی لباس ویژه تر می شود. فرم لباس مهمانداران خطوط ایرلاین میتواند مثال خوبی باشد. شما و همکارانتان با پوشیدن مانتو اداری به سیستم و سازمانتان یک الگوی همگن و خاص هدیه می دهید . با این تفاسیر می توانید با خرید مانتو اداری ارزان علاوه بر خاص بودن , شیک پوشی در عین حال یک استایل کلاسیک بسازید. غالبا رنگبندی مدل لباس های رسمی و رنگبندی مدل مانتو اداری معمولا رنگ تیره است . طبق استاندارد جهانی  رنگبندی لباس رسمی شامل رنگ طوسی – مشکی – سرمه ای – زغالی است.

جنس پارچه مانتو اداری

بهتر است برای جنس پارچه مانتو از پارچه با درصد بالای نخ خالص استفاده کنید.  زیرا کیفیت و کاراریی و دوام زیادی دارند و باعث جلوگیری از التهاب پوستی , مانع بوی نامطبوع در زیر بغل و … میشود.

2.قد مانتو اداری

برای میزان قد مانتو اداری , شاخص و معیارش قد خودتان است. بگونه ای که اگر قد کوتاهی دارید بهتر است که از مانتو هایی که برش و طراحی های عمودی دارند استفاده کنید که قدتان را بلند تر نشان دهد و همین طور اگر بدن پر حجم و چاقی دارید توصیه میکنم که از مانتو اداری بلند استفاده کنید تا شما را کم حجم تر نشان دهد.

3.سایز مانتو اداری

سایز مانتو اداری نباید تنگ باشد و اصلا برازنده نیست . لباس کار و مانتو اداری شما باید بگونه ای دوخت و طراحی شده باشد که بتوانید به راحتی بدون اینکه اذیت شوید پشت میز بنشینید و با تنگ بودنش باعث عذابتان نشود و آزادی عملتان را به حداکثر برساند.

برند تولید و ارائه مانتو اداری پر طرفدار و مشهور ایرانی

شرکت ایندو یکی از بهترین برند های ایران است که تخصصش تولید و ارائه مانتو های اداری است که به دلیل طراحی و دوخت مدل مانتو شیک زنانه شهرت یافته است. مانتو اداری لباسی است که باید هر روز ساعت ها بپوشید و نصف روزتان را با پوشیدنشان بگذرانید , پس خیلی مهم است که به نوع پارچه این لباس توجه ویژه ای داشته باشید و راحت بودنش را در اولویت قرار دهید. پس قائدتا نباید لباس اداریتان تنگ و چسبان باشد , چرا که باید فرم و استایل کاری خود را حفظ کنید و همینطور اندامتان باید آزادی عمل داشته باشند تا بتوانید از پس کارها به خوبی بر بیایید.

نکته مهم دیگر در ارتباط با ست لباس اداری این است که به جنس پارچه دقت کنید و حتما از پارچه های ضد حساسیت استفاده کنید , بطور مثال اگر لباستان از جنس مصنوعی و غیر نخ و در اصل پلاستیکی باشد , باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند و همین طور تعادل دمای بدنتان هم مختل میکنند. یکی از نکات اساسی قبل از خرید مدل مانتو اداری این است که به اندامشان دقت کنند و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند.

انواع جنس پارچه مانتویی

خرید مانتو اصول خودش را دارد که بایستی نکاتش را رعایت کنید و ابتدا باید تحقیق کنید در هنگام شست و شو آب میرود یا خیر ، یا اینکه بعد از شست و شو نیاز به اتو دارد یا خیر، یک سری از پارچه ها پود پود میشوند یا پرز ها و مو های اطراف را به خود میگیرند. یک سری پارچه مانتویی با ویژگی هایشان در جدول زیر را مطالعه نمایید:

پارچه ریون پارچه ریون قابلیت کشسانی بالایی دارد و ضخامت این پارچه کم است و یکی از پارچه های پر طرفدار برای دوخت مدل مانتو دخترانه است و پارچه ریون از جنس الیاف مصنوعی است.
پارچه جین این پارچه کش نمی آید ونام دیگر پارچه جین , لی است و در فصل های بهار و پاییز بیشترین مصرف را دارد و ضخامت های متفاوتی دارد.
پارچه فاستونی غالبا در دوخت لباس اداری و کت و شلوار و مانتو و دامن پر کاربرد است و ترکیبی از 55%  پلی استر و 45% نخ است و نواع فاستونی شامل پشم و کرک و پلی استر است .
پارچه نخی پارچه نخی در رنگبندی تنوع گسترده ای دارد و پر فروش ترین پارچه بسیار سبک و خنک در فصل تابستان هستند.
پارچه تریکو پارچه تریکو فانتزی نقش و طرح متنوع ساده و نقش دار و اگر قصد دوخت مانتو فانتزی دارید بهترین گزینه است.
پارچه پرشیاپارچه پرشیا بسیار مقرون بصرفه و ارزان است چروک نمی شود و پرز نمیگیرد و تغییر رنگ ندارد و جنسی نرم و لطیف دارد.
پارچه چرمپارچه چرم به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند و از پر فروش ترین پارچه در فصل پاییز و زمستان بشمار می آیند.
پارچه شانتون پارچه شانتون بسیار متنوع و گوناگون و پر فروش ترین پارچه در  فصل تابستان است.
پارچه کودریبسیار خنک و به پارچه پنبه ای هم شهرت دارد این نوع پارچه آبرفت خیلی زیادی دارد.
پارچه ساتنبسیار براق و لیز رنگبندی و تنوع فراوان و رنگبندی و تنوع فراوان و در دوخت و دوز های مجلسی کاربرد فراوان دارد.
پارچه کتاناگر مانتو با پارچه کتان را انتخاب کرده اید ؛ پس حتما میدانید که چقدر ضخیم هستند و از مقاومت بالایی بهره مند هستند . پس بهتر است در هنگام خرید مانتو پاییزه به جنس مانتو توجه ویژه ای داشته باشید. هنگام خرید پالتو دخترانه بهتر است از کتان های رنگ روشن استفاده کنید. اکثرا مدل مانتو بلند پاییزه زنانه و دخترانه از جنس کتان هستند.
پارچه ویسکوز این پارچه مانتویی بسیار نرم و سبک است و مناسب برای فصل های بهار و تابستان است. پارچه های مانتویی ویسکوز از جنس الیاف مصنوعی هستند و جریان هوای گرم و داغ را به خوبی عبور میدهند و در اصطلاح هادی هستند.
پارچه نایلون یا پلاستیک اگر شما انتخابتان مانتویی که از جنس نایلون باشد باید قبل خرید این را بدانید که امکان نخ کش شدنشان صد در صد است ولی در برابر کشیدگی و ساییدگی مقاومت فراوانی دارند , اما مسئله ای که دارند این است که خیلی کم رطوبت را جذب میکنند و اگر جنس خود پارچه را بخواهید باید خدمتتان بگویم ترکیبی از الیاف مصنوعی است.
پارچه پلی استر در واقع جنس پارچه مانتویی هایی که از جنس پلی استر هستند دارای مقاومت بالا و در عین حال دارای وزن کم و جالب است بدانید که اصلا چروک نمیشوند و در نتیجه در مواقع لازمه هم به راحتی و آسانی اتو میشوند.
پارچه پرادا پارچه پرادا وارداتی و رنگ های خاص و جذابی دارد و بیشتر در لباس اداری پر کاربرد است.
جنس انواع پارچه مانتویی

جهت مشاهده انواع مدل مانتو شیک روی مطلب کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *