مجله بانک لباس

آموزش گام بگام رنگ کردن لباس و شلوار جین

راهنمای کامل رنگ کردن لباس و شلوار جین در منزل

سلام به همراهان همیشگی bankelebas، موضوع مقاله مربوط به روش رنگ کردن لباس ها و شلوار جین هست. پوشاک اگر از بهترین نوع پارچه باشند و برای شستشویشان از بهترین مواد استفاده کنید، باز هم به مرور زمان رنگ و روی لباس کهنه میشود و دیگر جلوه قدیمشان را ندارند. بعضی از لباسها آنقدر خاطرشان عزیز هست که با وجودی که رنگ و جلوه زیبا ندارند، باز هم دلمان نمی آید آن ها را دور بیندازیم. در این مواقع باید بفکر باشیم که چطور لباس ها را رنگ کنیم!

رنگ کردن لباس با مواد طبیعی
روش رنگ کردن لباس جین

روش گام به گام رنگ کردن لباس

اگر قصد رنگ کردن لباس با مواد طبیعی دارید، ابتدا به عطاری محل بروید و مقداری رنگ الیاف از عطاری بخرید که حدود 20 تا 30 گرم رنگ الیاف کفایت میکند. رنگ الیاف را در آب جوش حل و لباس را درون لگن بگذارید و محلول رنگ را روی لباس بریزید ( عزیزان دقت کنید که در ازای هر لیتر آب درون تشت، یک قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید). قدم بعد لباس را با محتویاتش حدود 45 دقیقه روی حرارت بگذارید و با کفگیر لباس را در محلول ورز دهید تا همه نقاط رنگ شود.

پس از گذشت زمان مشخص، آب روی لباس را دور بریزید و بجایش ترکیب سرکه با آب ولرم درست کنید و لباس را یک ساعت در محلول قرار دهید. پس از گذشت مدت مقرر لباس را با آب خنک و شامپو بشویید اما مراقب باشید که رنگ از پراچه خارج نشود.

عزیزان بخاطر داشته باشید که رنگ آمیزی لباس به نوع پارچه بستگی دارد و اگر لباس رنگ کردید آن را به هیچ عنوان با بقیه لباس ها درون ماشین لباسشویی نیندازید، چون باقی لباس ها رنگی میشوند و همیشه جداگانه شست و شو کنید.

روش رنگ کردن پارچه در خانه

رنگ کردن شلوار جین

بعد از رنگ آمیزی شلوار لی مورد نظر، حتما آن را به مدت  35 دقیقه در سه فنجان سرکه و 6 فنجان آب قرار دهید. این عمل باعث ماندگاری طولانی تر رنگ شلوارتان می شود. نکته متمایز در پارچه جین ایت است که حتما لباس را پشت و رو کنید و بعد بشوئید، یعنی از سمت داخلی لباس آبکش نمایید، بخاطر داشته باشید که شلوار جین رنگ شده دور از نور آفتاب مستقیم خشک کنید و بهتر است از ترکیب سرکه و مایع لباسشویی برای شستوشو استفاده کنید.

برای خشک کردن لباس جین از دمای هوا استفاده کنید و به هیچ عنوان لباس را درون خشک کن نیندازید و به خشک شویی محل نسپارید.

تغییر رنگ لباس با وایتکس

اگر تمایل به رنگ کردن لباس با وایتکس دارید و میخواهید روی لباس تان لکه های نامنظم سفید باشد، میتوانید یک تکه اسفنج را آغشته به وایتکس کنید و روی پارچه بمالید.

رنگ گردن لباس با وایتکس
آموزش رنگ کردن لباس در منزل

روش سنگ شور کردن شلوار جین

برای سنگ شور کردن شلوار جین در منزل کافیست در تشت آب سرد و نمک ، شلوار را خیس کنید و پس از دو روز از محلول خارج کرده و نقاط موردنظرتان را با سنگ پا بسابید، اگر جنس پارچه تان خوب باشد، باید زور بیشتر بزنید و سعی کنید در ناحیه سنگشور ، زخم های عمیق کوچک پاره ایجاد کنید و در نهایت شلوار را با آب سرد بشویید تا سنگشور ها طبیعی شوند و حتما مقابل آفتاب خشک کنید.

جهت مشاهده پوشاک زنانه و دخترانه bankelebas بر روی متن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *