مجله بانک لباس

شلوار اسلش و جاگر چه فرقی دارند؟

مدل شلوار اسلش دخترانه

درود فراوان خدمت همراهان سایت پوشاک زنانه و دخترانه بانک لباس، در خدمت شما هستیم تا به بررسی تفاوت های شلوار اسلش و شلوار جاگ بپردازیم و یاد بگیریم این شلوارها را چگونه ست کنیم. شلوار راحتی پارچه کش دار از جمله شلوار راحتی زنانه و دخترانه محبوب بشمار میرود و بدلیل پارچه مرتجع و نوع دوخت آزادش، به فرد آزادی عمل و حس راحتی بینظیر میدهد. اما این شلوار دمپا کش مختص منزل و لباس راحتی نیست بلکه با تغییر پارچه و نوع دوخت کاربرد اسپرت و بیرونی دارد.

 مدل شلوار اسلش رنگی دخترانه
عکس شلوار اسلش دخترانه

بررسی شلوار جاگ و اسلش

شلوار جاگر و شلوار اسلش ورزشی هر دو استایل اسپرت دارند و هیچگاه نمیتوان با این پوشاک استایل رسمی ساخت و این شلوار بخاطر آزادی عمل بیش از حد میان ورزشکاران محبوب است و در موارد ریز مانند الگو و دوخت متفاوتند.

مدل شلوار جاگر جیبدار رنگ سبز ارتشی
عکس شلوار جاگر چریکی زنانه

شلوار جاگر چیست

این شلوار به زبان انگلیسی jogger pants نام دارد که معنا و مفهوم نرمش و ورزش کردن دارد و با طراحی و دوخت کمر کش و ناحیه ران ها و ساق پا آزاد و در مچ پا به کش ختم می شود. به ناحیه کش دار ساق پا گت می گویند و بر همین اساس به این نوع لباس، شلوار گت دار گفته می شود. شلوار جاگ بسیار راحت و سبک و خنک است که غیر از طراحی راحتش، بخاطر پارچه هایی مانند ابریشم، لنین، کتان، جین کاغذی و پنبه موجب کاهش تعرق و احساس گرما کمتر شود.

شلوار ورزشی اسلش زنانه
شلوار اسلش ورزشی دخترانه

شلوار گت دار مناسب استایل زنانه اسپرت و کژوالند که با ست کردن این شلوار ها با تیشرت می توانید استایل لش و راحت بسازید، در این سبک لباس فقط ناحیه مچ پا بواسطه پاچه کش دارش جذب است و در ناحیه بالای ساق تا کمر طراحی گشاد و آزاد دارد. پس اگر به استایل کژوال و اسپرت دخترانه علاقمندید، حتما این شلوار ها را با هودی و تیشرت لش ست کنید.

مدل شلوار گت دار زنانه
عکس شلوار گت دخترانه

حتما به مدل شلوار جاگر دقت کنید

این سبک شلوار هم استایل خانگی دارد و هم اسپرت، به همین دلیل قبل از خرید شلوار جاگر به جنس پارچه ، قد لباس ، نوار و مارک دوخته شده روی شلوار دقت کنید. زیرا شلوار گت دار زنانه از پارچه ابروبادی یا نخی است و معمولا ساده هستند یا گلدوزی دیزاین شده اند.

عکس شلوار جاگر اسپرت و خاص زنانه
عکس شلوار جاگر ورزشی و شیک زنانه

اما شلوار جاگر اسپرت اینگونه نیست و حتما جیب و نوار موازی در دو طرف شلوار و مارک نایک، آدیداس و… روی آن ها درج می شود. جنس پارچه شان گلکسی، دورس، کتانی و لی است و به هیچ عنوان طرح های فانتزی و گلدوزی ندارند. هنگام انتخاب مدل شلوار از قد شلوار اطمینان حاصل فرمایید که مناسبتان باشد، زیرا قد جاگ زنانه و مردانه متفاوت است و در شلوار جاگ زنانه شلوار باید بالای غوزک پا قرار بگیرد و ساق پا معلوم باشد، اما در مدل مردانه این چنین نیست.

شلوار اسپرت دخترانه پاچه کش دار
مدل شلوار جاگر فانتزی و صورتی

چگونه با شلوار جاگر زنانه لباس ست کنیم؟

شلوار جاگر زنانه بسیار راحت و خوش دوخت هست و عده ای از طراحان برای تنوع آن را بدون کش طراحی میکنند تا ظاهر رسمی تر داشته باشد. این شلوار گشاد زنانه را میتوانید با کت کوتاه، مانتو جلو باز اسپرت، شومیز کوتاه، پیراهن اسپرت و تیشرت ساده و بدون طرح یا لش به همراه شال نخی ساده بدون طرح یا کلاه نقاب دار ست کنید. این استایل نسبتا رسمی و اسپرت دارد و مناسب پیاده روی و کوه نوردی است.

شلوار اسلش سبز لجنی زنانه زمستانی
مدل شلوار ورزشی دخترانه پاچه کش دار

شلوار جاگر دخترانه نباید حالت فیت و جذب روی پا داشته باشد، حتما باید از ناحیه زانو تا کمر آزاد باشد، اما گشادی شلوار نباید به چشم بیاید. این استایل را حتما با کفش ورزشی سفید، ونس لژدار به همراه جوراب ساق کوتاه همرنگ آن ست کنید.

شلوار اسلش زنانه

شلوار اسلش به زبان انگلیسی  Sweat pants نام دارد و برخلاف جاگ، مناسب فصل سرما و حکم گرمکن را دارد. شلوار اسلش دخترانه و زنانه با پارچه کلفت و گرم تولید می شود و مناسب فصل پاییز و زمستان است و شباهت این دو لباس در گت دار و استایلشان است. یعنی هر دو در ناحیه پاچه کش دارند و از کمر تا زانوها گشاد و ناحیه ساق پا تنگ می شوند. انواع مدل شلوار اسلش زنانه و دخترانه در فروشگاه بانک لباس موجود میباشد.

شلوار دمپا کش زنانه اسپرت شیک
شلوار اسلش زنانه شیک و خاص

ویژگی های مدل شلوار اسلش

همانطور که گفته شد؛ پارچه اسلش ضخیم است و همین ویژگی باعث خوش پا بودن لباس اسلش می شود، در واقع روی پا گشاد و آزاد اما ظاهر فیت و جذب تری دارند . شلوار اسلش دخترانه در بین نوجوانان و جوانان علاقمند استایل اسپرت و کژوال ترند است و آن را در دورهمی ها و مهمانی های غیر رسمی میپوشند.

سبک اسپرت این لباس متعلق به شلوار اسلش ورزشی زنانه و دخترانه است که واقعا استایل شیک و جذابی با تیشرت گشاد، نیم تنه، سوییشرت یا مانتو جلوباز تنگ و کفش اسپرت به ارمغان می آورد.

چگونه با شلوار اسلش دخترانه و زنانه ست کنیم؟

ست کردن با شلوار اسلش آنچنان کار سختی نیست بلکه اگر حرفه ای باشید، میتوانید استایل فانتزی و جذاب بسازید. به عنوان مثال شلوار اسلش کتان دکمه دار با بولوز آستین کوتاه یا شومیز حریر آستین حلقه ای بپوشید و روی آن کت تنگ و کوتاه بیندازید. در نهایت با کفش پاشنه دار، صندل تابستانی یا اسپرت استایل خود را تکمیل کنید.

اگر تیپ اسپرت مدنظرتان است، پیشنهاد میکنم شلوار اسپرت دخترانه با کراپ تیشرت یا هودی و سوییشرت ست کنید و با کلاه یا مینی اسکارف ناحیه سر را بپوشانید.

بررسی مدل شلوار اسلش و جاگر

در نگاه اول وقتی عکس این دو مدل شلوار را ببینید متوجه تفاوتشان نمیشوید و اکثرا هر دو شلوار گت دار را اسلش می نامند، با وجودی که اینگونه نیست و در مطالب بالا گفته شد که شلوار جاگر زنانه از پارچه خنک و آزاد دوخته میشود و از ناحیه کمر تا مچ پا گشاد و راحت هستند و این شلوار تابستانی بوده و جنبه اسپرت ورزشی دارد و مورد توجه ورزشکاران میباشد.

عکس شلوار چریکی اسلش زنانه
چگونه شلوار اسلش با کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

اما شلوار اسلش این چنین نیست و از الیاف ضخیم تر تهیه و از ناحیه کمر تا زانو نسبتا گشاد است، اما از زانو به پایین شلوار تنگ و نسبتا فیت می شود. این شلوار زمستانی است و نسبت به ورود هوای سرد به درون مقاوم است و استایل اسپرت و کژوال را به ارمغان می آورد.

در نهایت اگر گیج شده اید که جاگر بهتر است یا اسلش! باید خدمتتان بگویم که همان را بپوشید که احساس راحتی بیشتر بشما می دهد.

در صورت تمایل جهت مشاهده و خرید انواع مدل شلوار ورزشی جاگر و اسلش روی متن کلیک و وارد فروشگاه اینترنتی بانک لباس شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *