مجله بانک لباس

همه چیز درباره نیمتنه و لباس کراپ

مدل تی شرت کراپ اسپرت زنانه

لباس کراپ چیست؟

درود خدمت همراهان فروشگاه بانک لباس، موضوع مقاله مربوط به لباس کراپ یا همان لباس بالا ناف یا به زبان دیگر نیمتنه است. و بطور کلی به تیشرت و تاپ هایی که تا بالای ناف و روی جناق سینه را میپوشانند و نسبت به بلوز و تی شرت و تاپ های معمولی بسیار کوتاه تر هستند را کراپ لباس می گویند.

کراپ لباس ها عموما جنبه ورزشی و اسپرت یا مجلسی و فانتزی دارند، کمتر مواقعی پیش می آید که از آن ها به عنوان لباس خونگی استفاده شود. گروه اسپرتش شامل : تیشرت کراپ اسپرت ، نیمتنه اسفنجی ، سوتین ورزشی و ترکیب نیم تنه و لگ یا ست ورزشی است و دسته لباس مجلسی هایش هم شامل نیم تنه کاپ دار ، شومیز کراپ ، تاپ بالا نافی و مدل بلوز نیمتنه بسیار ترند هستند، ادامه مطلب را بخوانید:

تاریخچه کراپ زنانه

در دوران جنگ جهانی دوم کشورهای درگیر جنگ به بحران کمبود پارچه مواجه شدند به همین دلیل لباسها را جوری می دوختند که پارچه به همه برسد، بر اساس همین اتفاق لباس کراپ پدید آمد و پس از جنگ به عنوان لباس ساحلی ، مایو پوشیده میشد. پس از گذشت مدتی لباس نیمتنه مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت و حین ورزش از نیمتنه اسفنجی ترند بین دختران و زنان بود و طی بهبود در طراحی کم کم نامش به سوتین ورزشی تغییر یافت.

کراپ تیشرت دخترانه فانتزی
تیشرت کراپ اسپرت
تیشرت بالا نافی دخترانه
تیشرت نیمتنه اسپرت دخترانه

ویژگی های نیمتنه مجلسی دخترانه و زنانه مجلسی

اگر کمر باریک ، شکمتان تخت و فاقد چربیست، پیشنهاد میکنم برای دورهمیهای غیر رسمی از نیم تنه مجلسی دخترانه و شیک بپوشید و به استایلتان رنگ و بوی دیگر بدهید. لباس کراپ های فانتزی عموما از لحاظ آستین ، یقه دوخت و طراحی متفاوت دارند و اکثرا با بند بسته می شوند و در قسمت سینه کاپ دارند و با اکسسوری های زنجیر و زیپ دیزاین میشوند.

مدل شومیز کراپ آستین بلند مجلسی
مدل بلوز نیمتنه توری مجلسی
مدل بلوز بالا نافی با شلوار
بلوز کراپ آستین بلند بندی

انواع کراپ زنانه مجلسی شامل :  نیم تنه کاپ دار و کراپ تاپ و بلوز نیمتنه میباشد.

نیم تنه ورزشی چه فوایدی دارد؟

نیمتنه ورزشی حرکت بالا و پایین شدن سینه ها حین ورزش را به حداقل می رساند و با استفاده از این محصول پرکاربرد، دیگر نیازی نیست به فکر جابجایی سینه ها و تغییر فرم آنان طی ورزش باشید. سوتین ورزشی از لحاظ سایز بندی و جنس متفاوت هستند و شما می توانید با مطالعه راهنمای خرید محصول از سایزبندی و نوع پارچه آن مطلع شوید.

تاپ نیم تنه دخترانه فانتزی
تاپ نیمتنه ورزشی زنانه

 سوتین ورزشی را برای تحرکی میخواهید؟

دقت داشته باشید که لباس متناسب ورزش شما باشد و بررسی کنید که نیاز به نیمتنه اسفنجی یا ساده دارید و در قدم بعد بررسی کنید که سفت یا شل بودن این لباس چه تاثیر مثبت و منفی روی تمرین شما میگذارد! این اهداف را مشخص کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نیمتنه اسفنجی
سوتین ورزشی کپسول دار

به عنوان مثال در جدول زیر انواع نیمتنه های ورزشی بر اساس نوع ورزش متناسب اندام شما بررسی می شوند:

اگر برای دویدن ، ورزش HIT و صخره نوردی نیمتنه ورزشی میپوشید، پس باید سوتین ورزشی اسفنجی مستحکم و سفتی بپوشید تا در هر شرایط به قفسه سینه تان چسبیده باشد و حین ورزش سینه ها از قالب خارج نشوند. پیشنهاد می کنم از سوتین ورزشی کش پهن استفاده کنید تا حین فعالیت به سمت بالاتر جمع نشود.
عده ای علاقمند به ورزش دوچرخه سواری ، اسکیت و اسکی هستید، بایستی سوتین نیم تنه اسفنجی با کش ضعیف تر نسبت به مدل قبل تهیه کنید، زیرا برای این نرمش ها نیازی نیست حرکات سینه و بالا تنه را محدود کنید، پیشنهاد می کنم از نیم تنه کاپ دار کش پهن اسپرت با قابلیت حفظ استایل سینه هایتان تهیه کنید.
در آخر راحت ترین سبک سوتین ورزشی کپسول دار متعلق به ورزش یوگا ، پیلاتس ، بدنسازی و پیاده روی است که میتوانید با خرید یک سوتین ورزشی کپسول دار که بندهای نازک و کش دور کمر باریک و سبک داشته باشد می توانید نرمش خود را هندل کنید.
نیمتنه اسفنج دار
نیم تنه ی ورزشی
سوتین نیم تنه دخترانه
سوتین نیم تنه کاپ دار ورزشی

مزایا و معایب نیمتنه دخترانه و زنانه چیست؟

  • برای خرید بهینه لباس بالانافی اسپرت ، بایستی ابتدا از سایز بالاتنه خود اطلاع داشته باشید. کافیست با متر دور قفسه سینه ، دور کمر و دور برامدی سینه تان را اندازه بگیرید.
  • اگر قصد ورزش با کراپ ورزشی تان دارید، پیشنهاد میکنم به جنس پارچه شان دقت کنید که قابلیت جذب عرق حاصل از تحرک و فعالیتتان را داشته باشد و پیشنهاد بنده این است که از تیشرت کراپ ورزشی نخی یا پنبه ای استفاده کنید و از کراپ های اسپرت با الیاف پلاستیکی دوری کنید، زیرا این نوع پارچه ها قدرت جذب عرق حین تمرین را ندارند و باعث جوش و التهابات پوستی می شوند.
نیمتنه اسپرت دخترانه
نیم تنه ورزشی زنانه

  • اگر سایز سینه تان کوچک است و همیشه کوچکترین سایز سوتین میپوشید، پیشنهاد میکنم از سوتین های ورزشی اسفنجی ، کاپ دار و جک دار استفاده کنید تا سینه هایتان فرم شیک و گرد بخود گیرد. چون همه سوتین نیم تنه ها بدلیل فشار وارده بر سینه ها قابلیت کوچکتر کردن سایز سینه ها از حد معمول را دارند.
کراپ کاپ دار یقه دلبری مجلسی دخترانه
نیم تنه کاپ دار مجلسی دخترانه و زنانه
  • غالبا حس پوشیدن نیمتنه راحتی است و بسیار لذت بخش است و پوشیدنش بیشتر جنبه اسپرت مانند دارد و هیچگاه از آن ها به عنوان سوتین برای زیر لباس مجلسی و لباس رسمی انتخاب نکنید، چون به سینه ها فشار می آورند و آنها را پهن کرده و جلوه زیبایی زیر شومیز، تاپ ، تی شرت و بلوز مجلسی ندارد.
خرید تیشرت کراپ سفید
خرید تی شرت کراپ ساده دخترانه
کراپ تیشرت خاکستری نایک
تیشرت کراپ دخترانه
  • بابت بهبود جریان خون در بدنتان، توصیه میکنم نیمتنه تان را بیشتر 3-4 ساعت نپوشید، چون بدلیل بافت چسبان و منسجمش در بلند مدت باعث ایجاد اختلال در خون رسانی می شود، در همچین مواقع می توانید از سوتین دخترانه سبک و کم وزن جایگزین کنید.
  • یکی از نکات مثبت نیم تنه اسپرت ها و سوتین های ورزشی نداشتن قزن میباشد، حذف این تکه فلز مزاحم و یک پارچه بودن انواع نیم تنه، باعث سهولت در پوشیدن و عدم گشاد شدن و تغییر فرمش میشود.
  • اگر به بالا و پایین بودن فرم سینه هایتان حساسید، هنگام خرید به قابل تنظیم بودن بند سوتین نیمتنه تان مطمئن شوید، چون اکثرشان بندهای یک تکه و غیر قابل تنظیم دارند. نکته دیگر این است که به جنس بندها دقت کنید که شل و یا لیز نباشند، چون در ای صورت مکرر از روی شانه های شما می افتد.
لباس نیمتنه مجلسی دخترانه و زنانه
کراپ شومیز یقه دلبری فانتزی استین دار

نیمتنه اسفنجی یا سوتین ورزشی کپسول دار

به سوتین نیمتنه که از قفسه سینه شروع تا زیر سینه ادامه دارد و و برای شکیل تر شده سینه ها در قسمت مربوطه کاپ یا اسفنج بکار برده میشود که گروهی این اسفنج های فشرده شده را کپسول می نامند و عموما کمرشان لخت بوده و یا با بند طراحی ضربدری دارند.

نیم تنه های مجلسی رو با چی ست کنیم؟

در ابتدا بدانید که نیم تنه های مجلسی با شلوار لی ترکیب برنده محسوب می شوند و ست مناسبی برای مواقع ضروری هست. اما ست تاپ نیم تنه و شلوارک یا دامن کوتاه هم می تواند ترکیب خوبی باشد، فقط کافیست به ترکیب رنگ ست تان دقت کنید.

مدل بلوز نیمتنه سفید آستین بلندمجلسی
ست نیمتنه مجلسی با شلوار لی
شومیز نیمتنه توری مجلسی دخترانه
مدل لباس نیمتنه گیپور مجلسی
مدل نیم کت زنانه مجلسی
کت نمتنه بافتنی زنانه
ست کراپ شلوار
ست بلوز بالا نافی با شلوار
لباس مجلسی نیم تنه و دامن
نیمتنه و دامن کوتاه مجلسی

کراپ تاپ ها را کجا بپوشیم؟

کراپ تاپ همان تاپ نیمتنه مجلسی و فانتزی هستند که امروزه بین دختران خوش پوش ترند شده و با ست کردنش به استایلشان رنگ و بوسی دیگر میبخشند، تاپ کراپ با پارچه های مختلف و طراحی گوناگون تولید می شود که هر کس با هر سلیقه بتواند با استایلش ست کند. اگر کراپ دخترانه و فانتزی مد نظرتان هست، بسراغ نیمتنه های توری ، پولکی ، بافتنی که با بند و زیپ و زنجیر دیزاین شده اند بروید. اما اگر نیمتنه آستین بلند مجلسی زنانه مد نظرتان است، پیشنهاد میکنم از جنس پارچه سیلک ، گیپور ، دانتل و حریر استفاده کنید.

کراپ تاپ بندی فانتزی
لباس تاپ بالا نافی دخترانه
تاپ کراپ بافتنی دخترانه
تاپ نیمتنه مجلسی دخترانه
تاپ کراپ زنانه شیک
انواع تاپ نیمتنه مجلسی زنانه

جهت مشاهده انواع مدل لباس های بالا نافی اسپرت، مجلسی و راحتی روی متن کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *