مجله بانک لباس

ویژگی مدل های شلوارک زنانه و دخترانه

شلوارک اسپرت دخترانه

سلام به همراهان بانک لباس امروز از قرار معلوم میخواهیم به بررسی شلوارک کوتاه دخترانه و زنانه اسپرت و جنس پارچه هایشان را بررسی کنیم که هر کدام از چه لحاظ مناسب و نامناسب هستند، همچنین برای آموزش تبدیل شلوار به شورتک جین با ما همراه باشید تا نکات مهم برای انتخاب درست انواع مدل شلوارک زنانه و دخترانه را فرا گیرید.

شلوارک کوتاه دخترانه
مدل شلوارک زنانه
شورت کوتاه زنانه ورزشی
شلوارک نخی زنانه ورزشی

شلوارک کوتاه دخترانه و زنانه

همانطور که میدانید شلوارک کوتاه دخترانه و زنانه انواع زیادی از لحاظ جنس پارچه ، نوع دوخت ، طراحی ، چسبان یا آزاد دارند و همین نکات باعث می شود هر کدام برای محیط خاص خودش مناسب باشد، مثلا از کوتاهی به ترتیب شامل شرت ، شورتک و شلوارك هستند که بر اساس پارچه و دوخت این شلوارک ها ظاهر اسپرت و ورزشی – مجلسی و راحتی و خانگی دارند.

شلوارک کوتاه دخترانه
شلوارک کوتاه زنانه

روش تبدیل شلوار به شلوارک جین

شلوارک جین زنانه و دخترانه از معدود پوشاک است که هیچگاه از مد نمی افتد و همیشه ترند هست. اگر شلوار لی کهنه و قدیمی دارید و از ظاهرش خسته شده اید، به شما پیشنهاد میکنم شلوارتان را به شلوارک جین دخترانه و شیک تبدیل کنید. وسایل مورد نیاز برای این عملیات : شلوارجین کهنه ، قیچی خیاطی ، سنباده ، خط کش و صابون خیاطی است.

شورتک لی
شلوارک جین دخترانه
  • ابتدا شلوار لی را بپوشید و بنا به سلیقه خود ارتفاع از شلوار را که میخواهید علامت بزنید، سپس شلوار را در بیاورید و روی یک سطح صاف با استفاده از خطکش و صابون، خط صاف روی دو پاچه شلوار بکشید.

توجه: اگر ارتفاع خط شما بالای ران و زیر ناحیه تناسلی تان باشد، اینگونه شلوار را به شورتک لی تبدیل می کنید، اگر خط مورد نظر تا پایان ران هاست، شلوار را به شلوارک لی تبدیل کردید.

  • در گام بعد درز دو پاچه را روی هم دهید تا از قرینگی خطوط مطمئن شوید و سپس خطوط را قیچی کنید.
مدل شورت لی
شورتک لی کوتاه
  • پس از برش شاهد الیاف ریشه مانند پارچه هستید که در صورت تمایل می توانید آن را با سمباده یا انگشتانتان تحریک و بیشتر کنید تا ریش ریش شود.
چطور شلوار جین را به شورت لی تبدیل کنیم
شلوارک زنانه

طبقه بندی شلوارک و شورتک زنانه و دخترانه بر اساس جنس پارچه

همیشه قبل از خرید اینترنتی در قسمت اطلاعات محصول، پارچه و جنس پوشاک را بررسی کنید تا بر اساس فعالیتی که دارید، متریال مناسب انتخاب کنید. در ادامه مطلب شرت ها بر اساس پارچه هایشان دسته بندی میشوند:

پارچه شمعیپارچه شمعی قابلیت ضد آب دارد و از الیاف پلاستیک تولید می شود، اغلب در هنگام دوخت برای لایه داخلی لباس این پارچه را با یک لایه آستر توری ترکیب میکنند تا گردش هوا در زیر لباس ایجاد شود. پارچه شمعی برای تولید لباس اسپرت از قبیل کلاه ، ساک باشگاه ، سوئیشرت بادگیر و شلوارک شمعی استفاده میشود.
پارچه نخی اگر حین ورزش و فعالیت تعرق شدید دارید و دنبال لباس اسپرت خنک و آزاد میگردید، بشما توصیه میکنم از تی شرت و شلوارک نخی استفاده کنید. تراکم بافت پارچه نخی باعث کاهش میزان تعریق میشود، به همین خاطر جنس تاپ و شلوارک های تابستانی از نخ است
پارچه پنبه ای  اگر بدنبال پوشاک نرم و لطیف هستید که به پوستتان احساس خوب دهد پارچه پنبه را پیشنهاد میکنم که در لباس خانگی استفاده میشود. عموما ست تاپ شلوارک راحتی زنانه ودخترانه از جنس پنبه و نخ است.
پارچه پلی استردر باشگاه بدنسازی به دلیل تمرینات سنگین عموما ست ورزشی ها پاره می شوند و همین امر باعث میشود ورزشکاران سراغ خرید ست ورزشی های با دوام و مقاومتر بروند. اگر شما هم ست لباس ورزشی مقاوم و مستحکم و در عین حال سبک و کم وزن میخواهید، به شما پلی استر را پیشنهاد میکنم که از الیاف نخ مصنوعی است و قابلیت اتو زدن هم دارد.
پارچه لی و جین به سبک خاصی از شلوارک زنانه و دخترانه مجلسی که با پارچه جین دوخته می شود، این شورتک های لی کوتاه هستند و بلندیشان تا بالای ران و مناسب پوشیدن در مجالس و مهمانی هستند و عموما آن را با جوراب شلواری لانه زنبوری و تیشرت نیمتنه ست میکنند.   
شلوارک اسپرت دخترانه
شلوارک شمعی
شلوارک نخی زنانه
شلوارک راحتی دخترانه

ویژگی های انتخاب شلوارک و شورتک

  • اولین معیار در انتخاب شلوارک قد و ارتفاع آن هست که باید بسته به نیاز، مناسب ترین شلوارک کوتاه یا بلند را انتخاب کنید. برای اطمینان قبل از خرید، حتما در جدول راهنمای محصول سایز و قد شورتک را چک کنید. مثلا قد شورتک لی 15 سانت اما شلوارک شمعی معمولا بلندی اش تا 25 سانت است و بر اساس کاربردشان، کوتاه یا بلند هستند.
مدل شلوارک زنانه
شورتک دخترانه مجلسی
  • دومین ویژگی میتوان به عرق گیر بودن جنس پارچه شرتک زنانه اشاره کرد. مثلا اگر قرار است از شلوارک برای فعالیت ورزشی استفاده کنید، عرقگیر بودنش اهمیت دارد.زیرا حین تمرین بدن شما عرق میکند و اگر لباستان آن را جذب نکند، بدنتان سرما میخورد یا همیشه حین ورزش پوستتان خیس است.
  • ویژگی سوم ضرورت وجود جیب در شلوارک ورزشی هست که همین موضوع بظاهر کوچک حائذ اهمیت است. چون عدم وجود دو جیب جادار روی شرتك محدودیت جا برای هدفون ، کارت و کلید رختکن بوجود می آورد. اگر شورتك جیب دار ندارید، حتما به این نکته در انتخاب تیشرت دقت کنید.
مدل شلوارک زنانه مجلسی جیب دار
مدل شلوارک مجلسی دخترانه
  • معیار چهارم را میتوان به دوام لباس ها برای شستشو پرداخت، همیشه با شستن البسه حتی با بهترین مواد شوینده طول عمر و کیفیت رنگ آن ها را کم میکند. اما بعضی جنس پارچه ها نسبت به شستشو خیلی سریع واکنش منفی از قبیل آبرفتگی و رنگ پس دادن حتی پود پود میشوند. همیشه قبل خرید پوشاک از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • مورد پنجم میزان آزاد و گشاد بودن مدل شلوارک هست که بر اساس نیازتان انتخاب میکنید. به عنوان مثال شلوارک شمعی ماهیتش اسپرت هست ولی پارچه اش کشسان و منعطف نیست، پس باید دوختش گشاد باشد.

شورت و شلوارک لی در دسته لباس مجلسی هستند پس بایستی دوخت فیت و تنگ داشته باشند. اما شلوارک های راحتی و تابستانی عموما تا پایین زانو ، گشاد و از جنس نخ هستند.

  • ویژگی ششم رنگ و طرح در شورت زنانه و دخترانه هست که باید بگونه ای انتخاب شود که با نیمتنه ورزشی یا تیشرت ست و ظاهر قابل توجه و شیک برای لباس باشگاه به ارمغان بیاورید.

جهت مشاهده و خرید اینترنتی مدل شلوارک زنانه و دخترانه لی و اسپرت و مجلسی روی عبارت کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *